۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۸۷۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

مهم‌ترین عبرت های عاشورا شناخت و تبعیت از امام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که مهم ترین نقطه قوت انقلاب اسلامی تبعیت از مکتب اهل بیت بوده است، گفت: یکی از مهم ترین عبرت های عاشورا شناخت و تبعیت از امام است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا آموزه های متعالی و سبک زندگی اهل بیت (ع) در جامعه پیاده شود.

 


وی با بیان این‌که مهم ترین نقطه قوت انقلاب اسلامی تبعیت از مکتب اهل بیت بوده است، خاطرنشان کرد: این انقلاب که با رهبری داهیانه امام خمینی و مجاهدت مردم و روحانیت مبارز به ثمر نشسته است، باید با تبعیت از ولی فقیه زمان تداوم یابد، یکی از مهمترین عبرت های عاشورا شناخت و تبعیت از امام است.

 


امام جمعه مراغه با تشریح اهداف و فسلفه نهضت عاشورا یادآور شد: حضرت سیدالشهدا(ع) دست به قیامی زدند که احیای فرایض دینی به ویژه نماز و امر به معروف و نهی از منکر نماد بارز آن بود، شیعیان باید با تبعیت از این امام این واجب فراموش شده را در جامعه نهادینه کرده و در عزاداری های خود خالصانه در این راه قدم بردارند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش رسانه‌ای غرب در راستای تضعیف مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی از رسانه از حضور فرمانده قدس سپاه در عراق برای مقابله با گروهک تکفیری داعش خبر می دهند، دشمنان بدانند که مردم ایران همیشه آماده دفاع از آرمان ها و حرم مطهر اهل بیت(ع) هستند.

 


وی با تأکید بر این‌که مردم ایران آمادگی دارند در صورت صلاحدید رهبر معظم انقلاب و نیروهای امنیتی از حرم اهل بیت (ع) دفاع و جان خود را نثار کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیروزی‌های روزافزون مردم عراق و سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری ترس و واهمه بزرگی بر حامیان این گروهک‌های جنایتکار انداخته است.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ه ممانعت از ورود مردم فلسطین به مسجد الاقصی گفت: این مسأله توطئه دیگر رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت های خود در فلسطین اشغالی است، رژیم صهیونیستی بداند در صورت تداوم این وضعیت خشم مسلمانان بر انگیخته خواهد شد.

 


وی در پایان با اشاره به همزمان یوم الله 13 آبان با عاشورای حسینی گفت: شهید حسین فهمیده ادامه دهنده راه جناب قاسم(ع) بود که این رهبر 13 ساله توانست از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) الهام گرفته و در راه آرمان های اسلامی تبدیل به یک قهرمان ابدی شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات