۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۳۴۲
نماینده مردم بابل در مجلس:

تغییر زیرساخت های فرهنگی و سبک زندگی هدف شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بابل در مجلس گفت: شبکه های ماهواره ای به دنبال هدف گرفتن زیر ساخت های فرهنگی و تغییر سبک زندگی هستند و به همین دلیل باید با هوشیاری همه جانبه در این زمینه فرهنگ سازی کرد.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري، نماينده مردم بابل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان بابل در مصلای جمعه این شهر، دین باوری و دین مداری را ویژگی برجسته امام حسین(ع) در نهضت عاشورا بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) در زمان شدیدترین حمله دشمنان در معرکه نبرد نماز ظهر را در اول وقت و ان هم به جماعت اقامه کرد.

 

وی با بیان این که بنیان و ساختار و شاکله انسان بر دیانت است، تصریح کرد: اگر زیر ساخت انسان که همان دیانت است مورد تخریب قرار گیرد انسان به سراشی سقوط خواهد افتاد.

 

دبیر مجمع نمایندگان شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که خدا فراموشی منجر به خود فراموشی خواهد شد، افزود: انسان نمونه و جلوه ای از خدا است و هر گاه اتصال خود را به این منبع فیض قطع کند، در حالت حیرانی و سرگردانی هر آفتی بر او وارد می شود.

 

وی قیام امام حسین(ع) را برای برقراری اصل دین عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در زمانی که شجره خبیثه اموی مانند گرگ گرسنه به اصل دین و استمرار رسالت نبوی حمله کرده اند با همه وجود به صحنه آمد و  فریاد قیام برای حفظ حریم دین را سرداد.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان این که باید به تأسی از امام حسین(ع) خود را سپر دین کنیم، تصریح کرد: زمانی  که یزید از امام حسین(ع) و ابن زبیر تقاضای بیعت کرد ابن زبیر در مکه ماند و کعبه را سپر خود قرار داد و گفت که کعبه را بزنید اما مرا نزنید، اما امام حسین(ع) با عزیمت به کربلا، اعلام کرد که جان خودم را فدای حرمت حرم الهی می کنم.

 

وی ادامه داد: اگر کسی دین را سپر خود، مقام و جایگاه خود کند دارای نگرشی ابن زبیری است زیرا در مکتب حسینی این مسأله کاملا برعکس است.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی به درس دیگری از قیام امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: گذشتن امام حسین(ع) از همه چیز برای رضای خدا این درس را می دهد که باید از منافع شخصی، گروهی، جناحی، جمعی، قوم و قبیله ای خود بگذریم تا دین همواره در وسط میدان باشد.

 

وی به برخی از انتقادها در خصوص کوتاه آمدن در برابر فشارهای دشمنان و دست برداشتن از برخی اصول انقلاب اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد با یک فتنه، آزمون و قرار گرفتن در مشکلات کشور به راحتی از این انقلاب که ثمره مجاهدت های امام راحل و صدها هزار شهید است پشت می کنند.

 

حجت الاسلام ناصری به جمله از امام راحل در خصوص معیار دشمنی دشمنان نظام و شناخت راه درست اشاره و خاطرنشان کرد: باید ببینیم که دشمنان ما روی چه چیزهایی حساس هستند تا ما درست به عکس آن عمل کنیم و اگر به ولایت حساس هستند به کوری چشم آنها به سمت ولایت  برویم و در این مسیر ثابت قدم باشیم.

 

عضو فراکسیون روحانیان مجلس با بیان این که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر دین هم نباشد جامعه مدنی و زندگی جمعی نظارت همگانی را می طلبد و این اهمیت امر به معروف و لزوم ان در جامعه را می طلبد.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای به دنبال هدف گرفتن زیر ساخت های فرهنگی و تغییر سبک زندگی هستند و به همین دلیل باید با هوشیاری همه جانبه در این زمینه فرهنگ سازی کرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات