۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۹۲۵

ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آمل تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آمل تشکیل شد.
بازسازي عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با ماه محرم و در همایشی ستاد بازسازی خیران آملی برای بازسازی عتبات عالیات راه اندازی شد.

 

غلامحسین شفیع زاده، فرماندار ویژه شهرستان آمل امروز در همایش خیرین و بازسازی عتبات عالیات که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد با تاکید بر این که همه باید در ساخت عتبات عالیات در کشور عراق سهیم شوند، گفت: ضروری است که شیعیان عراقی و به خصوص ملت ایران و خاصه مردم شهرستان آمل جهادگونه در این امر ارزشی پای کار باشند.

 

معاون استانداری مازندران بیان داشت: تسریع در بازسازی عتبات عالیات مشارکت همه مردم را می طلبد و هر که شیعه حضرت علی(ع) است باید عاشقانه در این مسیرقدم بردارد و به منظور بازسازی عتبات عالیات تلاش برای جلب مشارکت های مردمی لازم و ضروری است.

 

شفیع زاده تصریح کرد: در مناسبت های مختلف مذهبی می توان از مشارکت مردم در خصوص بازسازی عتبات عالیات استفاده کرد که باید در این راستا تلاش های ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی در ادامه مشارکت آموزش و پرورش و انجام کار فرهنگی در مدارس استان را مقدمه خوبی برای جلب مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات دانست و بر آن تاکید کرد.

 

فرماندار ویژه آمل با اشاره به این که شناسنامه و هویت ما در نهضت امام حسین(ع) معنا می گیرد، یادآورشد: ایستادگی و نهراسیدن در برابر هجمه های دشمنان و قدم گذاشتن در مسیر خاندان اهل بیت(ع) است که راه سعادت دنیا و آخرت همگان را تضمین می کند.

 

وی با اشاره به این که آملی ها دو میلیارد و ششصد میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات در عراق کمک کردند، گفت: این میزان نذورات مردمی به حساب ستاد مرکزی استان واریز شده که در بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا هزینه می شود.

 

شفیع زاده به اعزام نیروی کار داوطلب از این شهرستان به عتبات عالیات عراق در شش ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت و در چند مرحله نیروهای متخصص و نیروی کار ماهر به تعداد بیست نفر از شهرستان آمل برای کمک به بازسازی اماکن مقدس به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

فرماندارویژه آمل افزود: سهم تعیین شده برای شهرستان آمل در بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق، ساخت 108 متر مربع از صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف است که سه میلیارد و دویست میلیون ریال تاکنون اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است.

 

گفتنی است؛ ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور خیران و دهیاران روستاهای شهرستان آمل و برخی اقشار دارای توانایی مالی در همایشی که در محل دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد شکل گرفته و افراد شرکت کننده با اهدای کمک نقدی و غیرنقدی در بازسازی حرمین شریفین و سایراماکن مقدسه عتبات عالیات در کشور عراق مشارکت کردند./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات