۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۷۳۶
نماینده خبرگان‌ رهبری:

گریه بر مصائب اهل بیت مقدمه معرفت الله است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تأکید کرد: بر خلاف آنچه که وهابیت و دشمنان تشیع تبلیغ می کنند، گریه بر مصائب اهل بیت مقدمه معرفت الله است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مبلغان و روحانیان اعزامی ماه محرم اظهار داشت: مجالس وعظ و سوگواری در ماه محرم باید در راستای معرفت‌افزایی عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

 


وی با تأکید بر این‌که فعالیت مبلغان و مداحان در آیین های عزاداری باید در راستای ایجاد معرفت و بصیرت در بین مردم باشد، خاطرنشان کرد: بر خلاف آنچه که وهابیت و دشمنان تشیع تبلیغ می کنند، گریه بر مصائب اهل بیت مقدمه معرفت الله است، در حقیقت ائمه اطهار واسطه شیعیان در تقرب به درگاه الهی هستند.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که رسالت روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) با توجه به شرایط امروز جامعه و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع بسیار خطیر و حساس است، تصریح کرد: مبلغان باید در منابر خود مردم را از مهر و رحمت خداوند متعال آگاه کنند و امید به غفران الهی را در محبان اهل بیت ایجاد کنند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی در مجالس حسینی رسالت دیگر روحانیان است، گفت: روحانیان باید با استفاده از منابع موثق، اقدام به تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب انسان‌ساز تشیع کنند، تا عرصه برای سوء استفاده و بازارگرمی عده‌ای فرصت‌طلب نیفتد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: روحانیت باید مستندگویی و بهره مندی از منابع مورد تأیید مراجع عظام تقلید و علمای بزرگوار سعی کنند تا از ایجاد انحراف و خرافه‌گری در عزاداری ها جلوگیری و مردم را از برخی آسیب هایی که از گذشته وارد این آیین ها شده است، آگاه کنند.

 


امام جمعه مراغه همچنین خطاب به مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، بر پرهیز از افراط و تفریط در عزاداری ها تأکید کرد و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) از مهم ترین مستحبات اسلام بوده و برای پرشور برگزار کردن این آیین ها باید تمام دست اندرکاران عزاداری مطالب خود را با دقت کافی از منابع موثق انتخاب کنند.

 


همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با ماه محرم 185روحانی در این شهرستان با اعزام به مساجد شهری و روستایی فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین می کنند که از این تعداد 52 روحانی از حوزه علمیه قم اعزام شده و مابقی از روحانیان بومی منطقه هستند.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون حدود ‎ 140هیات حسینی و ‎ 326مسجد شهری و روستایی در شهرستان مراغه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان اعزامی در ایام تبلیغی ماه محرم از امروز با حضور در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی شهری و روستایی این شهرستان نسبت به بیان احکام، فلسفه نهضت عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری به سبک سنتی اهتمام خواهند داشت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات