۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۳۸۴
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله مهدوی‌کنی ولایت‌مداری را در عمل به همگان نشان می داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری یک شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی بود که در دوران حیات مجاهدت‌های ارزنده ای نسبت به انقلاب اسلامی انجام داد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: آن عالم مجاهد چه در دوران قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی برای نظام داشته است.

 


وی اخلاص در عمل و امانت داری در راه انقلاب را از مهم ترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی(ره) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری یک شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی بود که در دوران حیات مجاهدت‌های ارزنده ای نسبت به انقلاب اسلامی انجام داد.

 


امام جمعه مراغه مشی سیاسی، اخلاقی، فکری، عقیدتی و نوع نگرش نسبت به فقه و فقاهت آیت الله مهدوی کنی را الگویی ارزشمند برای عموم آحاد جامعه به ویژه طلاب و جامعه روحانیت کشور دانست و گفت: امانت داری وی برای انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای بود که امام خمینی(ره) از دوران قبل پیروزی انقلاب اسلامی آن فقیه وارسته را برای هدایت مردم سهیم دانست و در وصیت نامه عبادی و سیاسی خود بر این مسأله تاکید کرد.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری باتشریح دیگر ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله مهدوی کنی یادآور شد: این عالم ربانی هم در جایگاه علوم و فقه دینی و هم در جایگاه سیاست توانست در عرصه های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا و در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تأثیر گذار باشد، در حقیقت وی ولایت‌مداری را در عمل به همگان نشان می داد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه مراغه صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود را محکوم کرد و اظهار داشت: با این‌که شهادت در راه اسلام افتخاری برای هر مسلمان است، اما اگر رژیم آل سعود این اشتباه را مرتکب شود بی شک تنفر مسلمانان را جلب خواهد کرد.

 


وی با بیان این‌که سیاست‌های رژیم آل سعود در منطقه جنگ‌افروزانه و در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام بوده است، افزود: مقابله با رژیم آل سعود در برابر کشتار شیعیان بحرین و ایستادگی در برابر سیاست های این رژیم علیه اهل بیت(ع) از مهم ترین دلایل صدور حکم اعدام است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات