۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۲۶۹۰۵
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله مهدوی کنی مدافع حریم ولایت و نظام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آیت الله مهدوی کنی دوران پربرکت زندگی خود را وقف حمایت از ولایت کرد، افزود: دفاع از حریم ولایت مهم ترین مجاهدت آیت الله مهدوی کنی برای اسلام و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین  سیدابراهیم رییسی، نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، با بیان این‌که آیت الله مهدوی کنی همواره در زندگی خود را در راه خدمت به ولایت و حفظ ارکان نظام اسلامی سپری کرده است، گفت: دفاع از حریم ولایت و ولایت مداری مهم تری ویژگی اخلاقی آیت الله مهدوی کنی بود.

 

دادستان کل کشور با بیان این‌که آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب اسلامی از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز مسؤولیت کمیته انقلاب اسلامی را برعهده گرفت، گفت: آیت الله مهدوی کنی مهم ترین سرمایه اش یعنی در عمر خود را در خدمت ولایت گذاشت و با حرکت در مسیر رهنمودهای ولایت زمینه پیشبرد اهداف نظام اسلامی را فراهم کرد.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی پپس از انقلاب با برقراری نظم و امنیت در کشور و قرار گرفتن در کنار امام خمینی(ره) زمینه ثبات و پایداری نظام اسلامی را فراهم کردند، گفت: ایشان با مدیریت راهبردی که داشتند در بحران های مختلف از نظام و حریم ولایت دفاع کرده و با رفتار و منش ولایی خود جایگاه ولایت را در نظام اسلامی برای مردم تبیین کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین  رییسی با اشاره به این‌که ایجاد دانشگاه امام صادق(ع) یکی از راهبردی ترین کارهای آیت الله مهدوی کنی برای تقویت چارچوب های نظام بود، گفت: وی در این دانشگاه انسان های برجسته و سربازان زیرکی را برای دفاع از نظام ولایی و انقلاب اسلامی ایران تربیت کرد.

 

وی با اشاره به این‌که آیت الله مهدوی کنی در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط بعد از انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت، ادامه داد: آن مرحوم بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر رییس جمهور و نخست وزیر در اول انقلاب باز هم در جایگاه نخست وزیری نقش و جایگاه خود را حفظ و ثابت کرد در تمامی عرصه ها پشتیبان ولایت هستند.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که خدمات آیت الله مهدوی کنی به انقلاب و نظام اسلامی تنها در این موارد خلاصه نمی شود، ادامه داد: وی به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز همیشه حافظ جایگاه نظام ولایی بود و به هیچ کس اجازه تعرض به نظام ولایی را نداد و برکات نظام مطلقه ولایت فقیه را برای مردم و شاگردانشان تبیین می کرد.

 

دادستان کل کشور با بیان این‌که تمامی فعالیت های آیت الله مهدوی کنی در دوران انقلاب و پس از آن در ولایت مداری خلاصه می شود به ملت ایران توصیه کرد؛ همواره مانند آیت الله مهدوی کنی پشتیبان ولایت باشند و هرگز به دشمنان در صحنه های مختلف تاریخی و سیاسی اجازه ندهند که کوچکترین تعرضی به جایگاه ولایت داشته باشند زیرا نظام ولایی مقدمه ای اساسی برای حکومت جهانی عدل امام زمان عج الله است/968/د101/ب3

 

ارسال نظرات