۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۲۶۸۹۶
قائم مقام مؤسسه امام خمینی:

با ابزار باطل نمی توان به حق رسید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رجبی، گفت: با ابزار باطل نمی شود به حق رسید، حتی قرآن و انبیاء برای حاکمیت دین هر شیوه ای را نمی پذیرند و باید روشی باشد که آن هم عادلانه باشد و در حقیقت در مدار حق باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي عضو جامعه مدرسين قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوازدهمین پیش همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان امروز با محوریت اصلی پیش همایش" سبک زندگی از دیدگاه علامه طباطبایی" در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنانی گفت: پس از این‌که مقام معظم رهبری مسأله سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند؛ کتاب ها، مصاحبه ها، مقالات و پژوهش هایی انجام و عرضه شده ولی دو محور کمتر مورد توجه قرار گرفته است یکی بحث و مبانی سبک زندگی اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: محور دوم روش تغییر سبک زندگی است، به یقین در هر جامعه ای سبک زندگی رایج آن با سبک زندگی مطلوب آن فاصله دارد و آنچه مهم است این بوده که چگونه از سبک زندگی رایج به سبک زندگی مطلوب وارد شویم و روش آن چیست؟.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه به روش تغیر سبک زندگی از دیدگاه علامه طباطبایی پرداخت و افزود: روش های مشترک و روش های خاصی بر هر حوزه وجود دارد و از نظر مرحوم علامه طباطبایی مکتب ها دو نوع روش دارند، روش انبیا و روش سیاست مداران، روش سیاست مداران برای رسیدن به هدف مورد نظر این است که، هدف وسیله را توجیه می کند.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: از دیدگاه آنان اگر لازم شد از روش های غیر اخلاقی و غیر عقلانی استفاده می کند، ولی روش های انبیاء تغیر سبک زندگی بر مبنای حق و حقیقت است و در این روش ابزار و وسیله باطل جای ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: در حقیقت با ابزار باطل نمی شود به حق رسید، حتی قرآن و انبیاء برای حاکمیت دین هر شیوه ای را نمی پذیرند و باید روشی باشد که آن هم عادلانه باشد و در حقیقت در مدار حق باشد.


وی افزود: اسلام به دنبال آن است که تغییر سبک زندگی را پایدار و در همه ابعاد زندگی تغییر ایجاد کند و با روشی تدریجی و گام به گام و غفلت زدایی و جلب توجه به مفاهیم اسلامی به این مهم دست یابد./935/پ202/ج

ارسال نظرات