۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۲۶۸۴۶

طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه دامغان سیاست‌های خصمانه آل سعود را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان شهرستان دامغان با برگزاری تجمع و صدور بیانیه‌ای حکم اعدام روحانی مجاهد آیت الله نمر و سیاست‌های ضد انسانی و اسلامی رژیم عربستان سعودی را محکوم کردند.
تجمع اعتراض آميز طلاب و اساتيد حوزه علميه دامغان نسبت به حکم اعدام آيت الله نمر حجت الاسلام منصوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، در این بیانیه که پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان در محل مدرسه علمیه امام باقر(ع) قرائت شد، آمده است: این روزها صحنه‌هایی در مقابل دیدگان بشریت رخ‌ می‌دهد که تاریخ نویسان اروپایی و صهیونیسم این گونه وحشی‌گری‌ها را به دوران تاریک قرون وسطی نسبت‌می‌دادند و با ژستی بشردوستانه به تقبیح آن می‌پرداختند، اما اکنون با کنار رفتن ماسک‌هایشان همه مردم دنیا دریافته‌اند که آنها خود مبلغ، مسبب و مروج این اعمال ضد انسانی هستند.

 

این بیانیه می‌افزاید: در چنین شرایطی بار دیگر تفتیش عقاید رخ می‌دهد و عالمی آزاده یعنی آیت الله باقر النمر تنها به جرم بیان عقاید و دفاع از حق مظلومان به اعدام محکوم می‌شود تا لکه ننگ دیگری برای همیشه تاریخ بر دامان آل سعود و صهیونیسم جهانی و حامیان جنایتکار آنها نقش ببندد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: سران جاهل و وهابی دولت عربستان بدانند ملت ظلم ستیز ایران اسلامی به‌ویژه حوزویان و دانشگاهیان و یکایک آزادگان و اندیشمندان دنیای اسلام و تشیع در مقابل این اقدام کورکورانه و ظالمانه و ضد وحدت اسلامی آنها ساکت نمی‌نشینند و ذره‌ای از حمایت مسلمانان بحرین، سوریه، عراق و یمن عقب نشینی نخواهند کرد.

 

بیانیه طلاب بسیجی حوزه‌های علمیه دامغان با بیان اینکه اجرای احتمالی این حکم شیطانی تنها سیر حرکتی رژیم وهابی آل سعود را به‌سوی فنا و نابودی سرعت می‌بخشد، تأکید می‌کند: دولتمردان عربستان سعودی به پشت گرمی استکبار جهانی و با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی همچون داعش امروز دوشادوش اسرائیل غاصب عامل بحران و مشکلات منطقه هستند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طلاب و روحانیان بسیجی این شهرستان از مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند بدون هیچ مسامحه و با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها، از اجرای این حکم ناعادلانه جلوگیری و این خواست شیعیان جهان را از طریق مجامع بین المللی پیگیری نموده و با حرکتی فعال وظیفه خود را در دفاع از شیعیان مظلوم عربستان و همه مظلومان جهان، بر اساس ساست‌های تغییر ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.

 

گفتنی است، بندهای مختلف این بیانیه پس از قرائت توسط حجت الاسلام منصوری مسؤول بسیج طلاب شهرستان دامغان با فریاد‌های الله اکبر، مرگ بر آمریکا و اسرائیل و مرگ بر وهابیت و مشت‌های گره کرده طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه دامغان حمایت و تأکید شد./977/د101/ب4

ارسال نظرات