۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۲۶۵۷۳
نوبخت در گردهمایی مبلغان:

احدی حق ندارد از خطوطی که رهبری تعیین کرده عبور کند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دولت با بیان این‌که هیچ احدی در این کشور نمی‌تواند از مواضع و خطوطی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند جلوتر برود، گفت: تمامی تلاش دشمنان ما این بود که از جمهوری اسلامی و اسلام ناب یک چهره خشن، غیر منطقی، بی رحم در جهان بسازند تا بتوانند بگویند این کشور خشن نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشد.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت گردهمايي بزرگ مبلغان محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران اکنون در منطقه و جهان از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: این انقلاب پس از پیروزی در ظرفی تحت عنوان نظام اسلامی قرار گرفت.

 

وی افزود: این نظام ترکیبی از تمام دستاوردهای بشری همانند مردم سالاری و دموکراسی است که مجلس، دولت و حتی رهبری آن همراه واسطه از سوی مردم انتخاب می‌شوند، این نظام برخوردار از ساختاری است که در رأس آن فقیه عالی قدر، آگاه به تمام مسائل جهان قرار گرفته و کشتی انقلاب را در این دریایی طوفانی که دولت ها و مجلس‌ها ناتوان از هدایت آن هستند هدایت می‌کند.

 

سخنگوی دولت با بیان این‌که انقلاب اسلامی ما در عرصه ظهور و استمرار به سبب ولایت فقیه از تمام حکومتها متفاوت است، اظهار داشت: این نظام بر سه قوه استوار است که هر یک از قوا به نوعی از سوی مردم و رهبری نظام هماهنگ شده و شکل می‌گیرند که یک بخش آن دولت و قوه مجریه است.

 

وی تصریح کرد: در 35 سال گذشته دولت‌های مختلفی به انتخاب مردم سر کار آمده‌اند تا با هدایت رهبری میراث گرانقدر حضرت امام را حفظ کنند.

 

نوبخت با اشاره به انتخاب دولت یازدهم گفت: در سال 92 مردم پس از 35 سال با تمام فراز و نشیب‌ها از میان شخصیت‌های مطرح و فرزندان انقلابی یک فرد روحانی را انتخاب کردند، فردی را با هویت، نام و لباس روحانیت انتخاب کردند.

 

وی تأکید کرد: این نشانگر آن است که مردم می‌دانند این انقلاب با این روش و سلوک آغاز شده و قابل اعتماد است، جامعه پس از 35 به یک روحانی رأی داد، ‌ولی این روحانی از همان آغاز با مشکلات فراوانی مواجه شد، مشکلاتی که دشمنان رودروی نظام ایجاد کرده بودند.

 

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود بیان این‌که برخی با زورگویی جهانی سبب شده‌اند تا منابع موجود ما از تولید 4 میلیون بشکه نفت خام در روز به یک میلیون تقلیل پیدا کند، گفت: بهانه این افراد استفاده نظام از انرژی هسته‌ای است.

 

وی افزود: تمامی تلاش دشمنان ما این بود که از جمهوری اسلامی و اسلام ناب یک چهره خشن، غیر منطقی، بی رحم در جهان بسازند تا بتوانند بگویند این کشور خشن نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشد.

 

نوبخت با اشاره به سخنان نخست وزیر خبیث رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این فرد گفت «جمهوری اسلامی ایران یعنی داعش»، تمام تلاش دشمنان همراه کردن دیگران برای منع جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی و مسلم خود درباره انرژی هسته ای است.

 

وی تصریح کرد: دشمنان برای جلوگیری از دستیابی ما به انرژی‌ هسته‌ای تحریم‌ها را آغاز کردند، حتی در اینباره تلاش کردن روی قیمت نفت اثر بگذارند؛ ولی ما مقاوم و استوار سر پا هستیم، چرا که اگر دشمنان خیال کنند می‌توانند به وسیله تحریم بر نظام ضربه‌ای بزنند قطعا در مذاکرات کوتاهی نمی‌کنند.

 

سخنگوی دولت گفت: آخرین حربه‌ای دشمن برای قرار دادن ما در مضیقه کاهش قیمت نفت است، برخی از کشورهای منطقه که نام اسلامی را دارند در این کار به آنها کمک می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: تلاش ما در درجه نخست اتحاد برای توقف این تحریم‌های ظالمانه بود، همچنین وظیفه داشتیم که چهره منطقی و اصیل ایران اسلامی را معرفی کنیم، از این‌رو خدمتگذاران ملت در عرصه مذاکرات حاضر و با منطق با دنیا سخن گفتند؛ البته هیچ احدی در این کشور نمی‌تواند از مواضع و خطوطی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند جلوتر برود.

 

نوبخت با بیان این‌که وظیفه ما برنامه ریزی برای اجرای سیاست اقتصادی در کشور بود، بیان داشت: با این کار دشمنان خیال نمی‌کنند که می‌توانند به وسیله تحریم‌ها ما را در تنگنا قرار دهند؛ تورم ما بالای 40 درصد بود که اکنون به 33 درصد رسیده است، تمام تلاش ما ساماندهی به اقتصاد و رفع تورم، بیکاری بود.

 

وی افزود: البته هر تحولی که می‌خواهیم در اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و سیاسی ایجاد کنیم باید براساس برنامه پیش برویم که در اقتصاد از اصلاح بودجه شروع کردیم؛ برای رفع بیکاری نیز دولت در طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری کرد، به گونه‌ای که در شش ماه نخست امسال 100 درصد بودجه عمرانی را به استاندارهای هر استان برای انجام و تکمیل کارهای عمرانی دادیم، تا بدین وسیله اشتغال را داشته باشیم، البته تورم و کاهش تورم به معنی کاهش قیمت‌ها نیست بلکه قیمت‌ها با سرعت کمتری صورت می‌گیرد، امروز تورم ‏از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته و نخستین ‏اقدام دولت آن است که تب بیماری اقتصادی را که 40 درجه بوده پایین بیاورد.

 

سخنگوی دولت اظهار داشت، ما گام به گام به دنبال حل مشکلات هستیم و برای کوری کسانی که خیال می‌کنند با تحریم می‌توانند به نظام آسیب بزنند تلاش خواهیم کرد، رییس جمهور خود به شخصه نسبت به مسائل نظارت دارند؛ البته تا پیش از تحریم‌ها، 110 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم ولی امروز در بودجه ‏کشور، کمتر از 48 میلیارد تومان از این طریق می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد هرچند همه این ‏مبلغ هم در اختیار دولت نیست و تنها 25 میلیارد دلار آن را دولت استفاده می‌کند.

 

وی تأکید کرد: البته در این میان برخی با سخنان و ادبیات نامناسب خود سبب رنجش خاطر و آزار می‌شوند؛ البته ما وظیفه نداریم به حاشیه بپردازیم، همه نیز باید دولت را حمایت کنند، چرا که دولت فرزند ملت است، البته تمام تلاش ما باید حفظ میراث خون شهدا باشد تا بتوانیم در برابر زیادی خواهی دشمن مقاومت کنیم./993/

ارسال نظرات