۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۲۶۰۲۵
وزیر دادگستری:

توان امنیتی بالا از عوامل اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: اقدام منافقان در خرداد ماه سال 60 را می‌توان پایه‌گذاری‌ داعش عنوان کرد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استان اصفهان در تالار کوثر ارتش با بیان این که امنیت اصل شکل‌گیری یک جامعه پایدار است، گفت: چنان چه در جامعه‌ای اضطراب و نگرانی ایجاد و امنیت مخدوش شود هیچ حرکتی در آن به خوبی صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان این که امنیت زمینه ساز ایجاد فضای زندگی مطلوب و آرام در هر جامعه‌ای است، بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مادی ضروری است که امنیت به معنای واقعی در سطح جامعه‌ها ایجاد شود.

وزیر دادگستری امنیت را لازمه انجام حرکت‌های نظامی در جوامع دانست و ادامه داد: ایجاد هر گونه ناامنی در جامعه زمینه ساز تشویش در جامعه‌ها خواهد شد.

وی با بیان این که ایمان به عنوان مهم‌ترین جایگاه معرفتی از امنیت و آرامش منشأ می‌گیرد، ‌افزود: امنیت و آرامش مورد توجه و عنایت ائمه اطهار و علمای دین نیز بوده است و بارها عنوان شده است که نتیجه ایمان آوردن امنیت است.

حجت‌الاسلام پور محمدی با بیان این که علمای دین امنیت را نسبت به عدالت در اولویت قرار داده‌اند، ‌اظهار داشت: عدالت از بستر امنیت تولید می‌شود و اصالتاً بزرگ‌ترین بی‌عدالتی نبود امنیت است.

وی با تأکید بر این که توسعه نیز در سایه امنیت اتفاق خواهد افتاد، افزود: باید توجه داشته باشیم که امنیت خواست تمام مردم جوامع است و مهاجرت بسیاری از افراد به شهرها نیز به همین دلیل بوده است.

وزیر دادگستری با تأکید بر این که میزان امنیت در هر جامعه‌ای شاخص کارآمدی حکومت‌ها را نیز مشخص می‌کند، اظهار داشت: دشمنان هر جامعه برای این که به هر جامعه‌ای ضرر برسانند همیشه به دنبال تحقیر و سرنگونی آن نظام و ملت هستند و بنای دشمنان همیشه توقف حرکت و یا کند کردن آن است که این اتفاق از بستر امنیتی به وجود می‌آید.

وی اصلی‌ترین ابزار متداول رفتار کشورها را نیز مبنی بر رفتارهای امنیتی و ضد امنیتی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان هر جامعه با ایجاد جنگ، اختلاف، افتراق، تجزیه و نا به سامانی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که کشور ایران در طول تاریخ مورد هجمه اقدامات امنیتی و ضد امنیتی کشورها بوده است، افزود: این هجمه‌ها از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از رفتارهای امنیتی و ضد امنیتی در کشور ایران نیز گفت: از روزهای آغازین پیروزی انقلاب تا زمان آغاز جنگ در شهریور 59 ما در همه جا درگیری‌های پراکنده زیادی داشتیم، درگیری‌هایی در جزیره قشم، درگیری در ترکمن صحرا، درگیری‌های خلق عرب و جریان کردستان و حوادث شرق بود که برخی اتفاقات در همان پایان سال 57 روی داد.

وزیر دادگستری با تشریح دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در اول انقلاب نیز بیان داشت: انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب تنها به خاطر کتاب‌ها و اساتید و این گونه مسائل نبود، بلکه دانشگاه‌ها در همان زمان مرکز جذب این نیروها و عملیاتی شدن فعالیت‌هایشان و پایگاه ضد امنیتی بر علیه نظام شده بود و به همین خاطر بود که دانشگاه‌ها در اول انقلاب تعطیل شد.

وی با تأکید بر این که انتقال تاریخ انقلاب باید به نسل‌های آینده و به ویژه نسل جوان فعلی با دقت و درایت انجام شود، ‌گفت: انقلاب اسلامی ایران قبل از این که توان امنیتی خود را در جنگ تحمیلی به اثبات برساند، توان خود را در دوران پس از پیروزی انقلاب به اثبات رساند، همچنین جنگ تحمیلی تنها یک درگیری نبود، بلکه آتش ضدامنیتی درونی کشور را زیاد کرد به گونه‌ای که حرکت مسلحانه منافقین در خرداد 1360 و حرکت‌های مارکسیستی اردیبهشت ماه 60 اتفاقات ناگواری بود که از عزم نظام سلطه برای مقابله با این نظام خبر می‌داد.

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر این که اقدام منافقان در خرداد ماه سال 60 را می‌توان از پایه‌گذاری‌های داعش دانست، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که جامعه توحیدی مورد نظر گروه داعش همان جامعه توحیدی منافقین است که حرکت‌های تکفیری را به وجود آورد.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اگر کسی جلوی منافقین می‌ایستاد اول آن فرد را ترور شخصیت می‌کردند، سپس اگر زورشان نمی‌رسید حذف آن فرد را در دستور کار قرار می‌دادند و این شعارهایی که همین الان هم سرکردگان احمق همین منافقان سر می‌دادند خیلی کمتر از داعش نبوده و نیست.

وزیر دادگستری با ارایه توضیحی در خصوص سرنوشت گروهک منافق سال 60 نیز گفت: این گروهک با اتفاقی که مسبب آن شد جایگاه بین‌المللی در جهان پیدا کرد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عراق حامیان آن شدند و حتی در عراق منطقه نظامی به آنها دادند و همین منافقین در جنگ با جاسوسی‌های نظامی در پشت صحنه و خبرهایی که از امکانات و عملیات نیروهای اسلام داشتند ضرباتی را به نظام وارد ساختند.

وی قدرت امنیتی کشور را یکی از اهرم‌های اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: سه رکن مردم، کارگزاران و مدیران و عناصر درگیر تأثیرگذاران حوزه امنیت هستند که در این میان آن چه در میان مردم باید به توان امنیتی تبدیل شود بحث همبستگی ملی است.

حجت الاسلام پور محمدی همبستگی ملی در بین مردم، روابط اجتماعی مطلوب، خوش‌بینی به نظام، داشتن آرمان و منافع مشترک، امید داشتن نسبت به آینده حسن ظن به امور را از شاخص‌های وجود امنیت در کشور دانست و افزود: کارآمدی مدیران حوزه امنیت ضرورتی انکارناپذیر است و در این میان تعداد و ابزار و هزینه و پول زیاد اثر بخش نیست، بلکه کارگزاران از دانش و هوشمندی لازم برخوردار باشند./939/پ202/ج

ارسال نظرات