۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۲۹۶

تاکید اسماعیل هنیه بر لزوم برگزاری باشکوه کنفرانس بازسازی غزه

خبرگزاری رسا ـ نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که ملت فلسطین برای دریافت کمک از هیچ کسی گدایی نمی کند، اما واقعیت این است که جنگ بزرگ و خانمان سوزی علیه غزه صورت گرفته است و رژیم صهیونیستی در جریان آن دست به جنایت ها و تجاوزات متعددی زده است و حال باید تاوان این جنایت خود را پس دهد و جامعه بین المللی نیز به مسئولیت های خود در قبال ملت فلسطین عمل کند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه طی اظهاراتی کوتاه به مناسبت برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی غزه در قاهره خاطر نشان کرد که «ما انتظار داریم این کنفرانس متفاوت تر از کنفرانس های قبلی باشد؛ چرا که در کنفرانس های قبلی، طرف های بین المللی به وعده های کمک مالی خود عمل نکردند.

 

هنیه ضمن تمجید از کشور دوست و برادر مصر به خاطر دعوت از طرف های بین المللی و میزبانی کنفرانس بازسازی غزه تاکید کرد که قاهره نقش محوری در مساله فلسطین ایفا می کند.

 

وی از هیات فلسطینی شرکت کننده در این کنفرانس نیز خواست که با زبان خواهش و تمنا سخن نگویند، بلکه گفتمان شان متناسب با حجم رشادت ها و فداکاری های ملت فلسطین و حجم خرابی های سنگین صورت گرفته در جریان جنگ اخیر غزه باشد.

 

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان تاکید کرد که فراهم کردن زمینه سفر موفقیت آمیز دولت وفاق ملی فلسطین به غزه نشانگر احساس مسئولیت ملی جنبش حماس و اهتمام آن به وحدت ملی و نیز کمک به برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بازسازی غزه در قاهره بود و ما می خواستیم دولت وفاق ملی به عنوان نماینده هر دو منطقه کرانه باختری و باریکه غزه در این کنفرانس شرکت کند.

 

این در حالی است که هیات بلندپایه دولت وفاق ملی و تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ظهر دیروز شنبه به منظور مشارکت در کنفرانس بازسازی غزه راهی قاهره (پایتخت مصر) شد. این هیات به ریاست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از رام الله راهی اردن خواهد شد تا از آنجا به مصر سفر کند. از دیگر شخصیت های فلسطینی حاضر در این هیات می توان به رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی، محمد مصطفی وزیر اقتصاد و برخی شخصیت های اقتصادی دیگر اشاره کرد. /982/د102/ک

ارسال نظرات