۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۲۴۳۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

حرکت حوزه در قبال مطالبات رهبری قانع کننده نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که به طور کلی تحول سال های گذشته در حوزه ها موجب بالندگی این نهاد شده است، افزود: اما این تحول قانع کننده نبوده که مقام معظم رهبری موضوع تحول را مطرح کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت تحول در نظام تبلیغی حوزه های علمیه، اظهار داشت: یکی از بخش هایی که ضرورت تحول در آن احساس می شود، بخش تبلیغ است.

 


امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: تبلیغ، رسالت عمده طلاب و دانش آموخته های حوزه های علمیه به شمار می آید که در صورت غفلت از آن می توان گفت؛ حوزه از یکی از رسالت های مهم خود غافل شده است، از این رو نیازمند تحول و گستردگی عرصه تبلیغی حوزه های علمیه با توجه به شرایط روز جامعه هستیم.

 


وی با اشاره به ضرورت پرورش مبلغان وارسته برای معرفی شایسته اسلام ناب محمدی(ص) در اقصی نقاط جهان و پاسخ گویی به شبهات روزافزون دینی، گفت: وضعیت توزیع مبلغان در سطح کشور و جهان اسلام چندان تعریفی ندارد، در تحول حوزه که مورد تأکید رهبری نیز بوده است، باید به این امر بیش از گذشته اهتمام شود.

 


تولیت حوزه های علمیه مراغه افزود: حوزه علمیه که منبع اصلی تولید و تربیت مبلغ است، طی سال های گذشته مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب در زمینه های مختلف رشد چشمگیری داشته و وضع فعلی، قابل مقایسه با سال های قبل از آن نیست ولی این تحول به ویژه در امر تبلیغ ناکافی است.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری رشد بخش پژوهش طی سال های گذشته را ملموس ترین عرصه فعالیتی حوزه علمیه دانست و گفت: هم اکنون پژوهشگران جوان فراوانی پرورش و به امر تبلیغ مشغول اند ولی حوزه، در ابعاد دیگر به خوبی رشد نداشته است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که به طور کلی تحول سال های گذشته در حوزه ها موجب بالندگی این نهاد شده است، افزود: اما این تحول قانع کننده نبوده که مقام معظم رهبری موضوع تحول را مطرح کرده اند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات