۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۷۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با داعش پوشش آمریکا برای تضعیف دولت سوریه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور دوباره آمریکا در منطقه خاورمیانه به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش، گفت: آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی این کشور در پوشش مبارزه با تروریست های داعشی در پی تضعیف سوریه و در نهایت سقوط بشار اسد هستند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌‌الاسلاموالمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حضور دوباره آمریکا در منطقه خاورمیانه به بهانه مبارزه با تروریست های داعشی، اظهار داشت: مبارزه با تروریست ها؛ بهانه و پوششی برای تضعیف دولت اسد و شکست دادن سوریه است و به همین دلیل نیز آمریکا و ائتلاف کذایی آن به جای مبارزه اصولی با داعش؛ زیرساخت های سوریه را بمباران و نابود می کنند.

 

وی با محکوم کردن حملات آمریکا به سوریه از سازمان ملل خواست تا این اقدامات خصمانه آمریکا و هم پیمانان این کشور را محکوم کرده و علیه آن قطعنامه صادر کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به موضع گیری های صریح حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره سیاست های آمریکا برای مبارزه با تروریسم، اضافه کرد: بیان محکم مواضع جمهوری اسلامی ایران در این تریبون از سوی رییس جمهور؛ در واقع سخن ملت ایران بود چرا که مردم ایران معتقدند نمی توان به بهانه مبارزه با تروریسم به حریم کشور دیگری تجاوز و زیرساخت های آن کشور را نابود کرد.

 

وی همچنین با قدردانی از رییس جمهوری برای بیان منطقی حق هسته ای ایران اسلامی، تصریح کرد: با این وجود دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نقطه منفی سفر رییس جمهور به نیویورک بود.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد در این دیدار نیز نخست وزیر انگلیس بار دیگر مکاری و حیله گری این کشور را اثبات کرد چرا که در حالی که دیوید کامرون در دیدار با رییس جمهور ما صحبت های دیگری کرده بود؛ پس از این دیدار در سخنرانی خود اظهارات نادرستی علیه نظام و کشور ما داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ملت ایران خاطره خوبی از انگلیس و استعمار پیر ندارد و همواره در کنار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، فریاد مرگ بر انگلیس آنها نیز بلند بوده است، افزود: ملت ما بار دیگر در 13 آبان امسال پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های نخست وزیر انگلیس خواهند داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: ولایت نگین ارزش های دینی و روح همه زیبایی های دین مبین اسلام محسوب می شود.

 

وی با بیان این که ولایت به معنای زندگی با عزت، زندگی با قدرت و حیات با پاکی و طهارت است، اضافه کرد: دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با این مفهوم و تبیین آن برای فرزندان و نسل های جدید کشور است./9314/پ202/ی

ارسال نظرات