۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۱۴۸
مدیر کل اوقاف خوزستان خبر داد؛

افتتاح نخستین فاز حرم علی ابن مهزیار تا ابتدای ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: نخستین فاز حرم مطهر علی ابن مهزیار اول ماه محرم افتتاح می شود.
حجت الاسلام طباطبايي مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان پروژه ساخت حرم مطهر علي بن مهزيار اهوازي

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تلاش‎های بی‎وفقه اوقاف برای پایان یافتن پروژه ساخت و ساز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع)، اظهارداشت: تا کنون حدود هفتاد میلیارد ریال برای توسعه و ساخت این حرم هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان این که در ساخت و ساز حرم مطهر پیشرفت‎های بسیار خوبی داشته‎ایم، ابرازداشت: نخستین فاز حرم مطهر علی ابن مهزیار(ع) تا ابتدای ماه محرم افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به حمایت‎های خیرین و دیگر ادارات استان برای توسعه و ساخت حرم مطهر اشاره‎کرد و بیان‎داشت: استانداری خوزستان تاکنون حدود 40 میلیارد ریال برای ساخت و ساز در حرم حمایت مالی کرده است.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که تا ابتدای ماه محرم صحن پایین حرم مطهر کامل خواهد شد، گفت: نماکاری و توسعه ساخت و ساز حرم در مرحله بعد انجام خواهد شد.

اجرای طرح یاوران وقف در هفته وقف

وی در ادامه از برگزاری طرح یاوران وقف خبرداد و افزود: هدف از برگزاری این طرح نهادینه کردن فرهنگ وقف در میان جامعه است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در ادامه طرح یاوران وقف را نقطه عطفی در فرهنگ وقف دانست و تأکیدکرد: هموطنانی که قدرت مالی کافی برای وقف زمین و یا دیگر موارد ندارند می‎توانند به صورت گروهی در انجام این عمل خیر مشارکت و وقفی را به نام خود ثبت نمایند.

وی در پایان با بیان این که طرح یاوران وقف با دیگر وقف‎ها تفاوتی ندارد، گفت: هنگامی که وقفی صورت می‎گیرد همزمان در دو سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت احوال ثبت خواهد شد./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات