۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۴۸۳

اسرائیل در حال فرو پاشی است

خبرگزاری رسا ـ مایل پومیر ایران را به عنوان یک الگو جهانی و مثال زدنی در مقابله با صیهونیست دانست و گفت: اسرائیل شکست ناپذیر نیست و ایران در این زمینه موفق بوده است.
نابودي اسرائيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، خانم ماریا پومیر، محقق سیاسی و استاد دانشگاه هاوانا  شب گذشته درموسسه جوانان آستان قدس با تاکید بر تناقض بین صیهونیسم و معنویت گفت: روش های اسرائیل، روشهای شیطانی و متوسل به ترور، رعب و وحشت است که در حقیقت خودکشی و ترور شخصیت خودش است و  نشان می دهد که هیچ ارتباطی با معنویت ندارد.

 

وی با اشاره به عملیات تروریستی که در سال 1994 در شهر بینس آیرس کشور آرژانتین اتفاق افتاد افزود: در این حمله کل ساختمان نابود شد و 85 نفر کشته شدند و با توجه به این که زمان وقوع حادثه در ساعت 53/9 صبح بود و یک سری از مسؤولان بایستی در محل حضور داشته باشند هیچ شخصیت مهمی در بین کشته شده گان دیده نمی شد.

 

پومیربا بیان این مطلب که 20 سال از وقوع این حادثه می گذرد و هنوز عاملان آن مشخص نشده اند خاطرنشان کرد: در سال 2013 بین دولت ایران و آرژانتین توافق نامه ای در مورد پیگیری علت حادثه امضا شد که موجب خشم صیهونیست ها شد و در مطبوعات و رسانه های اسرائیل و دیگر کشورها از جمله آرژانتین انعکاس یافت.

 

این محقق سیاسی در خصوص علت عصبانیت آنها گفت: اسرائیل مدعی بود که ایران این عملیات تروریستی را انجام داده است و تعامل هسته ای بین ایران و آرژانتین را به بن بست برساند و جنگ بین المللی را بر علیه ایران آغاز کند.

 

اهداف اسرائیل در انجام عملیات تروریستی و نسبت دادن آن به مسلمانان

 

وی اهداف اسرائیل را در تروریسم خواندن مسلمانان و ایرانیها برشمرد و افزود: ترس از مسلمانان را در مردم آرژانتین و سایر کشورها ایجادمی کند و چهره مسلمانان را تحت تاثیر قرا می دهند وآنها ترور شخصیتی می کنند که مسلمانان افرادی هستند بدون هیچ دلیلی خاصی به مرکز تجمع یهودیان حمله می کنند و آنها را می کشند؛ گرایش یهودیان مقیم آرژانتین به صیهونیست با توجه به این که در آن زمان یهودیان گرایشی به آنها نداشتند.

 

استاد دانشگاه هاوانا از هدف های دیگر صیهونیستها از بین بردن وحدت در آرژانتین دانست و  خاطر نشان کرد: کشور آرژانتین کشوری بزرگ است و به دلیل نسل کشی بومیان در قرن 19 مردم سایر کشورها با دین های مختلف در آن اقامت دارند و در یک کشور با چنین ترکیب جمعیتی در غالب یک برنامه فرهنگی مانند موسیقی ،شعر و ادبیات به وحدت می رسد و آرژانتین با شعر تانگو به این وحدت رسیده بودندو اسرائیل می خواست این روحیه جمعی را از بین ببرد.

 

نمونه هایی از عوام فریبی اسرائیل

 

پومیر سلاح بزرگ اسرائیل را عوام فریبی دانست و بیان کرد: در صورتی که نتیجه نگیرند با موضع جدید تر و قابل قبول تر تغییر چهره می دهند.

 

وی الگوی این تغییر چهره را حادثه 1994 ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در ابتدا مدعی شدند که این یک حرکت ضد یهودی است اما با وجود اعتراض های فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در آرژانتین که مردم یان کشور نیز جزء کشته شدگان  می باشد اعلام کردند عملیات علیه ملت آرزانتین بوده است.

 

این مستند ساز علت تاکید اسرائیل در مقصر دانستن ایران و مسلمانان در حادثه تروریستی را حمله به این کشور دانست و افزود: در سال 1983 یک نقشه پنهانی توسط نو محافظه کاران در آمریکا مطرح شد مبنی بر این که در گذر زمان برخی کشورها مانند ایران؛ افغانستان؛ سوریه و عراق باید نابود شوند.

 

وی اضافه کرد بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 محافل سیاسی آمریکا این حادثه را بهانه ای برای حمله به ایران دانستند اما در تجمیع نظرات به این نتیجه رسیدند که ابتدا با عراق و افغانستان سپس به ایران وارد جنگ شوند.

 

پومیر با اشاره به تشابه حادثه تروریستی 1994 و 1992 که سفارت اسرائیل انفجار گردید افزود: صیهونیست ها علت حادثه را خودرو بمب گذاری شده اعلام کردند در حالی که شواهد و مدارک اولیه این ادعا را رد می کرد به صحنه سازی پرداختند و حتی در پی اعراضات خبرنگاران مبنی بر آثار نفجار خودررو اقدام به حفر چاله ای که در ابتدا وجود نداشت کردند و شاهد عینی که قبل از حادثه فرد تروریست و شماره پلاک خودرو او را شاهد بود نادیده گرفتند.

 

این محقق سیاسی اضافه کرد: کارشناسان بین المللی و نیروهای پلیس آرژانتین علت انفجار را از داخل ساختمان اعلام کردند اما تحت فشار صیهونیست ها در کمتر از 24 ساعت دلیل غیر معقول و غیر منطقی آنها را تکرار می کردند.

 

وی علت تاکید اسرائیلی ها به وجود خودرو بمب گذاری شده را نسبت دادن حادثه به مسلمانان دانست و تبیین کرد که در منطق اسرائیلی ها وقتی خودرویی بمب گذاری شود حتما داخل آن مسلمانی است که هدفش عملیات انتحاری و شهادت طلبانه است.

 

استاد دانشگاه هاوانا گفت: دولت اسرائیل هم زمان 8 نفر از مقامات ایران را متهم به این حمله تروریستی کرد اما هیچ کسی مورد تعقیب قرار نگرفت و دولت آرژانتین در این زمینه سکوت کرد و در پی آن اسرائیلی ها نیز سکوت کردند.

 

پومیر با اشاره به آقای ربانی که از متهمین این پرونده است، گفت: در گفتگو با وی با زبانی ساده و صادقانه تمامی استدلالها مبنی بر متهم کردن او و کشورش را زیر سوال برد و سالها با وجود این که متهم شده است در کشور ارژانتین اقامت دارد و به عنوان رایزن فرهنگی حتی به دعوت سفیر وقت ایالات متحده در مراسم های و تجمعات فرهنگی شرکت می کند.

 

وی افزود اسرائیل چندین عملیات تروریستی و دروغین انجام داده است که در برخی موارد موفق بوده و در برخی دیگر مانند حوادث سال های 1994و 1992 شکست بزرگ را متحمل شده است.

 

نقش اسرائیل در حمله های تروریستی

 

این مستند ساز یکی از سلاح های اسرائیلی ها را رسانه دانست و افزود: در ساختن تصاویر برای مخاطبان و برخی تکنیک هاه و ابزار جاسوسی در مدیریت رسانه تبحر خاصی دارد. در برخی موارد خبرنگار تسلطی به موضوع ندارد و مدیران رسانه تحت فشار صیهونیست ها خبرنگار را مجبور به انتقال خبر دروغ می کنند.

 

این محقق سیاسی یکی از نقشه های اسرائیل را بوجود آوردن افراد تندرو در میان اعراب و مسلمانان دانست و گفت آنها عملیات تروریستی علیه مسیحیت و پاپ انجام می دهند که در صورت آسیب دیدن پاپ رابطه بین مسلمانان و مسیحیان بسیار شکننده می شود که بازسازی آن سخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره دست نشانده اسرائیل است و در خصوص حمله آنها به مسیحیان و کشورههای عربی حساسیت خاص دارد.

 

این محقق سیاسی در خصوص دیدگاه مردم اروپا در حمله اسرائیل به غزه گفت: نسل جوان شوکه شده و به دنبال شناختن حقیقت می باشند. اگر چند سال قبل کسی از اسرائیل دفاع می کرد صادقانه بود امام اکنون مردم و حتی طبقه حاکم در دفاع از آنها هیچ گونه صداقتی ندارند.

 

این استاد دانشگاه افزود: در زمینه تعامل بین آمریکا و اسرائیل شرایط مانند گذشته نیست و نیز مقاومتی که بین کشورهای ایران، چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی در کنار هم اتفاق افتاد رویکرد مثبتی است و اسرائیل سعی می کند در این رابطه نفوذ کند و آن را مغشوش کند.

 

علت موفقیت ایران

 

این محقق سیاسی راز موفقیت ایران را در توسعه علمی در کنار دفاع از کشور و تمامیت ارضی، حفظ سنت ها و ارزشها و پیشرفت مادی و دنیوی بیان کرد.

 

وی پیام انقلاب اسلامی ایران را ایمان و الگویی از ناسیونالیسم، ملی گرایی و مدرنیته، در عین حال سنت گرایی دانست که منحصر به فرد است./1310 / پ201/ب 

ارسال نظرات