۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۱۵۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هدف اصلی ائتلاف علیه داعش مقابله با جریان مقاومت در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد، گفت: هدف اصلی ائتلاف کذایی مبارزه و نابودی داعش که از سوی کشورهای غربی و عربی تشکیل شده؛ درواقع مقابله با جریان مقاومت اسلامی در منطقه است.
نماز جمعه بجنورد - حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تشکیل ائتلاف کشورهای غربی و عربی به بهانه مبارزه با داعش، افزود: در مورد این ائتلاف محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور بهترین تعبیر را به کار برد که ائتلاف مزبور؛ ائتلاف توابین است.

 

وی اضافه کرد: شماری از کشورهای غربی و عربی در سال های گذشته با اهدافی خاص گروهی از جنایت کاران را گرد هم آورده و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند اما اکنون آتش این گروه های تروریستی دامن خود آنها را گرفته و به همین دلیل گرد هم جمع شده اند تا چاره اندیشی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته این هدف ظاهری ائتلاف مزبور است در حالی که در واقع ائتلاف مبارزه با داعش هدف دیگری در سر دارد.

 

وی ادامه داد: کشورهای غربی و استکباری؛ جریان مقاومت اسلامی در ایران، لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و بحرین را دیده اند و فهمیده اند که اگر این جریان را مهار نکنند؛ برای کشورهای غربی و منافع آنها مایه دردسر می شود.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد کشورهای غربی برای مقابله و مبارزه با جریان مقاومت در منطقه نیاز به پایگاه در خاورمیانه دارند و مبارزه با داعش نیز بهترین بهانه برای حضور دوباره آنها در منطقه و تشکیل پایگاه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که هدف اصلی ائتلاف کذایی مبارزه و نابودی داعش که از سوی کشورهای غربی و عربی تشکیل شده؛ درواقع مقابله با جریان مقاومت اسلامی در منطقه است، تصریح کرد: کشورهای غربی و عربی و در رأس آنها آمریکا نمی خواهند داعش را از بین ببرند؛ وگرنه اقدام به پیاده کردن نیروی زمینی در منطقه می کردند در حالی که گفته اند تنها به صورت هوایی مواضع داعش را مورد حمله قرار می دهند.

 

وی با اشاره به نفاق و دورویی آمریکا در مبارزه با گروه های تروریستی، افزود: دولت آمریکا تروریست ها را به دو دسته تروریست های خوب و بد تقسیم کرده به گونه ای که به تروریست های سوری که بر علیه دولت بشاراسد می جنگند کمک کرده و آنها را خوب قلمداد می کند اما در عراق همان تروریست ها را خطرناک دانسته و به بهانه حمله به آنها می خواهد بار دیگر به عراق بازگردد.

 

علم بدون تزکیه و تعهد خطرآفرین است

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، ضمن تبریک این مناسبت به اساتید و معلمان و نیز طلاب و دانش آموزان، اظهار داشت: کسب علم و آگاهی و تخصص در کنار تعهد منجر به پیشرفت کشور در زمینه های مختلف می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دانش آموزان و دانجشویان امروز مجریان و مدیران آینده کشور هستند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره سه موضوع فرهنگ، اقتصاد و علم را به عنوان سرلوحه کار مردم ایران اسلامی مطرح کرده اند چرا که اقتصادی شکوفا، فرهنگی بارور و علمی گسترده و والا می تواند کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از توطئه های دشمنان برهاند و آن را به قله های افتخار و توسعه برساند.

 

وی با تأکید بر این که نقش و وظیفه دانش آموزان و معلمان در این روند بسیار سنگین و حیاتی است، افزود: اگر به علم دست یابیم به طور قطع قدرت و ثروت را نیز به دست می آوریم چرا که در دنیای فعلی برتری با دولت و ملتی است که علم آنها بیشتر باشد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که در این زمینه علم به تنهایی کفایت نمی کند بلکه می بایست علم به همراه تعهد، معرفت، تزکیه و تهذیب داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بنا به آموزه های اسلامی؛ مقام متعالی و رفیع از آن کسانی است که علم را در بستر ایمان فرا می گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که باید تلاش شود علم و ایمان به صورت متوازن و متعادل رشد کند، اظهار داشت: عالم بی ایمان همانند دزد باچراغی است که ضررش بیشتر بوده و اموال را گزیده تر می برد.

 

به گفته وی اگر در کنار علم؛ ایمان و تعهد نباشد؛ آن علم خطرساز و خطرناک می شود و به همین دلیل نیز آموزش و پرورش باید در کنار یکدیگر به صورت متعادل حرکت کنند.

 

لزوم تقویت ارتباط بین روحانیت و مدارس

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر تقویت ارتباط بین روحانیت با مدارس و دانشگاه ها، افزود: در حال حاضر پیوند بین روحانیت و مدارس مناسب است اما این پیوند باید بیشتر تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی پیوند بیشتر میان روحانیت با مدارس و دانشگاه ها را عامل عالی تر شدن محصول مدارس و دانشگاه ها دانست و گفت: باید مسؤولان تلاش کنند موانع تقویت پیوند بین روحانیان با دانش آموزان و دانشجویان را رفع کنند.

 

وی همچنین بر برپایی نمازهای جماعت در تمامی مدارس تأکید و اضافه کرد: باید نمازهای جماعت به صورت مرتب در مدارس برگزار شود و در این زمینه حتی اگر با کمبود روحانی مواجه هستیم؛ باید یکی از معلمان متدین و متعهد به عنوان پیش نماز ایستاده و نماز جماعت در مدرسه برگزار شود.

 

معلمان به بلوغ سیاسی زودرس دانش آموزان دامن نزنند

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه تذکری نیز به معلمان و فرهنگیان داد و از آنها خواست که مواظب باشند با اظهارات و رفتارهای خود بلوغ سیاسی زودرس را در دانش آموزان ایجاد نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بگذارید دغدغه اصلی دانش آموزان درس خواندن باشد چرا که بلوغ سیاسی زودرس در آغاز تحصیلات آنها را گرفتار مسائلی کرده و از درس و مدرسه باز می دارد.

 

وی اظهار داشت: بلوغ سیاسی به مرور زمان با بیشتر شدن سن دانش آموزان حاصل می شود به همین دلیل نباید معلمان در مدارس با مطرح کردن مسائل سیاسی و حاشیه ای به تعلیم و تربیت کشور آسیب بزنند.

 

دفاع مقدس؛ انقلاب اسلامی ایران را سنددار کرد

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله اگر چه خسارت های فراوانی به کشور زد و شمار زیادی از جوانان این مرز و بوم را به شهادت رساند اما برکات و دستاوردهای فراوانی نیز داشت که باید این دستاوردها پاس داشته شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دفاع مقدس پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و ریشه های آن را عمق بخشید، اضافه کرد: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ایران را سنددار کرد و شهدای جنگ تحمیلی با نثار خون خود پای این سند را امضاء کردند.

 

به گفته وی به واسطه فداکاری ها و رشادت های نسل جبهه و جنگ اکنون هیچ نیرویی در دنیا قادر به متزلزل کردن پایه های انقلاب اسلامی ایران نیست و امروز نظام با قدرت و صلابت در برابر توطئه های دشمنان مقاومت می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خودباوری، شناخت دوست و دشمن، بارور شدن حس برادری و وطن دوستی، اثبات توانایی مقاومت و مبارزه طولانی مدت ملت ایران در برابر دشمنان، کمک به فتح افغانستان و فتح قریب الوقوع فلسطین و ... را برخی از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تأکید کرد: باید دستاوردها و ارزش های هشت سال دفاع مقدس را به نسل های جدید کشور انتقال دهیم تا آنها بدانند که برای پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی چه تلاش ها و رشادت هایی صورت گرفته و چه هزینه هایی پرداخت شده است./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات