۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۰۸۹
دبیر شورای نگهبان در مشهد:

جای تعجب است که برخی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان گفت: تعجب می‌کنم که بعضی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند و متأسفانه برخی از اهل علم و برخی مسؤولان هم یا نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند.
آيت الله جنتي آيت الله جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله جنتی، ‌دبیر شورای نگهبان امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه که در مجتمع فرهنگی- تربیتی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: نکته مهم درباره این گردهمایی‌ها این است که تلاش شود خروجی داشته باشد و تنها به نشستن و برخاستن محدود نشود.

 

دبیر شورای نگهبان افزود: نخستین محصولی که این گردهمایی می‌تواند داشته باشد، بهره‌برداری معنوی است؛ ائمه جمعه و روحانیان باید در آشنایی خود و دیگران با قرآن کریم بکوشند چرا که این کار باعث تزکیه اخلاق می‌شود.

 

وی با اشاره به آیات متعددی درباره اصل معاد، اظهار کرد: اگر انسان در مفاهیم قرآن تدبر کند، نتایج زیادی عایدش می‌شود و در ضمن انسان باید بداند که همواره از سوی مأموران خداوند تحت نظر است که در آیاتی که به ماجرای حضرت خضر و حضرت موسی(ع) در قرآن کریم بیان شده، این امر کاملا مشهود است.

 

آیت‌الله جنتی با اشاره به ضرورت توجه به اخلاق بزرگان افزود: باید به الگو‌های خوبی که داریم توجه کنیم.

 

ضرورت شناخت اقتضائات زمان/ جای تعجب است که برخی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند

 

خطیب جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: محصول دیگری که این همایش دارد، شناخت نسبت به زمان و اوضاع حال حاضر کشور است؛ همه مسلمانان به ویژه روحانیان نباید نسبت به اوضاع کشور بی‌تفاوت باشد چرا که اسلام آگاهی‌خواه است.

 

وی تصریح  کرد: تعجب می‌کنم که برخی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند و متأسفانه برخی از اهل علم و برخی مسؤولان هم یا نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند در حالی که رهبر معظم انقلاب حدود 200 مرتبه از سال 88 تا امروز از فتنه سخن گفته‌اند و در دیدار اخیر با هیأت دولت نیز به این نکته اشاره داشتند که فتنه خط قرمز ما است.

 

آیت‌الله جنتی ادامه داد: عده‌ای گمان کرده‌اند راه‌شان باز شده و می‌خواهند این خط قرمز را بشکنند و نقشه‌های بدی در سر دارند، برای نمونه در یکی از استان‌ها مسؤولی گفته‌ بود «به زودی مجلس را در دست می‌گیریم و آن وقت زمان حصر رهبری و آزادی سران فتنه است و ما آن زمان به هدف خود می‌رسیم» و جالب این است که این حرف را علنی اعلام کرده است.

 

این گزارش حاکیست، حاضران در نشست، این بخش از سخنان آیت الله جنتی را با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» مورد حمایت قرار دادند.

 

منافقان باید شناسانده شوند

 

خطیب جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما باید طلحه‌ها، زبیر‌ها، معاویه‌ها و عمر‌و‌عاص‌های زمان را بشناسیم و به عقیده من یکی از چیز‌هایی که باعث شد حق امیرمؤمنان حضرت علی(ع) ضایع شود، این بود که منافقان شناخته نشدند بنابراین تاریخ باید درس عبرتی برای ما باشد تا کسانی که خطر دارند در حد معقول شناخته شوند.

 

وی افزود: خداوند عمر و سلامت رهبر معظم انقلاب را بالا ببرد که در مقابل فتنه و نفاق ایستاده‌اند و بسیجی‌صفتان جان بر کف نیز به حرف ایشان گوش می‌دهند و با این وجود منافقان نمی‌توانند به نظام ضربه بزنند اما خطر باید دفع شود و اصحاب قلم و بیان و رسانه باید برای رفع خطر بکوشند. لازم به تذکر است که ائمه جمعه جایگاه مناسبی در این میان دارند و می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

 

آیت‌الله جنتی، ثروت‌اندوزی را تهدیدی برای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای کارشان پول جمع کردن و زندگی‌شان تجملاتی شده است و با دست‌یافتن به منابع دولتی همچنین دسترسی به بازار به ثروت‌اندوزی برای قدرت و یا کسب قدرت برای ثروت روی آورده‌اند که این باعث حاکم شدن سرمایه شده و جلوی تحقق حکومت مستضعفان را می‌گیرد./930/پ202/ب4

ارسال نظرات