۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۱۹۵۸۴
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور:

از مقاومت اقتصادی فقط حق خود را می خواهیم/ طرح های عمرانی در اولویت تخصیص بودجه هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌که ما از مقاومت اقتصادی فقط حق خود را می خواهیم، افزود: دشمنان ما می خواهند جمهوری اسلامی را تخریب کنند و برای تخریب اسلام داعش را به راه می اندازند تا چهره مسلمانان را درجهان تخریب کنند.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد باقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، در نشست مشترک منتخبان شوراهای اسلامی استان خراسان رضوی که صبح امروز در فرمانداری مشهد برگزار شد، افزود: مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه باید در حوزه مربوط به خود بر اساس تقسیم بندی مشکلات  بررسی شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اظهار کرد: ما الان در جنگ اقتصادی هستیم که نوع مقابله اش با دفاع هشت ساله متفاوت است و نیازمند منطق، استدلال های حقوقی و روانشناسی های بین المللی است.

وی با بیان این‌که ما از مقاومت اقتصادی فقط حق خود را می خواهیم، بیان کرد: دشمنان ما می خواهند جمهوری اسلامی را تخریب کنند و برای تخریب اسلام داعش را به راه می اندازند تا چهره مسلمانان را در جهان تخریب کنند.

الان در شرایط درآمدهای وفور نیستیم

نوبخت اظهار کرد: اگر قرار است خراسان رضوی جایگاه رفیع تری پیدا کند باید نقشه راه توسعه استان تهیه شود چون استان ها بهتر می توانند برنامه برای خود تهیه کنند.
 
 
وی برنامه ها و منابع رییس جمهور را در سه سر فصل قابل ارائه دانست و عنوان کرد: یکی از ابزاری که دولت برای نمایندگان مردم در اختیار دارد قانون بودجه سال 1393 است که طبق ماده یک قانون محاسبات عمومی، بودجه و برنامه ای برای مصارف یک سال پیش بینی می شود و برای رسیدن به اهداف مشخص و تعیین شده مورد استفاده قرار می گیرد که مجریان در قوه مجریه قدرت انجام آن را در طول یک سال دارند.

نوبخت افزود: افزون بر قانون بودجه، قانون گذار مصارف پیش بینی نشده را هم در نظر می گیرد .

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات نیاز به بازگویی نیست بلکه نیاز به برنامه و منابعی است که بتواند مشکلات را برطرف کند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابراز کرد: در ارتباط با بودجه یک ساله خراسان رضوی منابعی در اختیار است که کارهای عمرانی را در دو سطح طرح های ملی و طرح های استانی وی‍‍ژه بررسی می کند .

 اولویت بندی تخصیص بودجه

وی طرح های استانی وی‍ژه را، طرح های ملی مربوط به سال گذشته دانست که امسال در سطح استان انجام می شود و اظهار کرد: اعتبارات این طرح ها از مرکز تامین می شود ولی در استان اجرا می شود و بر اساس قانون به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی حق داده شده که توزیع بودجه را به شکلی که مناسب است و با توجه به اولویت ها اختصاص دهد.

نوبخت با اشاره به اینکه 4810 میلیارد تومان در اسفند ماه سال به حساب دولت واریز شد، عنوان کرد: با گذشت 6 ماه از سال جدید، تاکنون 77 درصد از منابع تحقق پیدا کرده است و بیشتر درآمد ها در نیمه دوم سال تامین خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اظهار کرد: اگر در کشوری کاری می خواهد صورت بگیرد باید به طرح های عمرانی اختصاص داده شود تا مردم اثرات آن را سریع تر مشاهده کنند و به دولت خوشبین باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای بودجه های استانی در خود استان تصمیم گیری می شود و تفویض اختیار صورت می گیرد و براساس قانون تعیین می شود که به هر استان به چه مقدار بودجه داده شود تا دبا شاخصه هایی توزیع شهرستانی شود.

صد درصد اعتباراتی که تا پایان امسال به بهره برداری برسند پرداخت خواهد شد
نوبخت در رابطه با 41 هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به طرح های ملی و استانی ویژه بیان کرد: هر تعداد طرحی در بخش استانی و ویژه داده شود که بتواند تا پایان سال 93 به پایان برسد و مردم بهره برداری کنند در این سفراز سوی دولت و معاونت برنامه ریزی  اعلام آمادگی می شود که 100 درصد اعتبارات به آن اختصاص داده خواهد شد.

وی سهم اعتبارات استانی را 6 هزار و 100 میلیارد تومان دانست و مدعی شد که اعتبارات استانی مربوط به استان خراسان رضوی در این جلسه تصویب می شود و تا پایان سال تخصیص داده می شود و قانون بر اساس منابع درآمد استانها برای مصرف آن ها بودجه تعیین می کند.

نوبخت با بیان این که در رابطه با حوادث غیر مترقبه هزینه هایی در نظر گرفته شده اضافه کرد: با مجموعه ای از کارها و اعتبارات درسال 94 اولویت بندی می شود.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما در تحریم است و می توانیم چهار میلیون بشکه نفت تولید کنیم اما امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داریم و پول فروش نفت به ریال تبدیل نمی شود./930/پ202/ج

ارسال نظرات