۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۵۴۲
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

وضعیت بحرین یادآور نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، آزادی سیاسی و آزادی بیان را حق طبیعی ملت عنوان کرد و گفت: مردم بحرین مانند نلسون ماندلا در زمان آپارتاید خواستار عزت و کرامت خود هستند.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) در شهر قفول بر لزوم آزاد اندیشی ملت بحرین تاکید کرد و گفت: آزادی تجزیه پذیر نیست؛ سلب آزادی از یک شخص همانند سلب آن از همه شهروندان بحرینی است.


وی به تفسیر آزادی مورد نظر انقلابیان بحرینی پرداخت و بیان داشت: آزادی به معنای، آزادی سیاسی، عقیده و آزادی بیان است.


این عالم بحرینی با اشاره به تعریف آزادی از دیدگاه نلسون ماندلا، نخستین رییس جمهور و رهبر آزادی بخش آفریقای جنوبی تصریح کرد: وضعیت بحرین یادآور نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی است و  انقلابیان بحرینی همانند نلسون ماندلا خواستار کرامت و عزت هستند. آیا می‎شود بخشی از کرامت را امسال و بخشی دیگر را ده‎ها سال بعد اعطا کرد.


وی افزود: کشور بحرین در حالی به مردمانش اختصاص دارد که متاسفانه نمی‎توانند در سازندگی و پیشرفت آن نقشی ایفا کنند. مردم بحرین حتی به اندازه 1 درصد در تشریع احکام و قوانین این کشور دخالت ندارند.


حجت الاسلام سلمان انتخاب و مشارکت سیاسی را حق ملت بحرین خواند و اظهار داشت: مردم بحرین از آزادی سیاسی، عقیده و بیان برخوردار نبوده و همچنین کرامت و عزت از آنان سلب شده است.


وی مقاومت و تسلیم در برابر زیادی خواهی ستمگران را دو مسیر پیش روی مردم انقلابی بحرین دانست و گفت: قلع و قمع مردم بحرین نتیجه مقاومت در برابر زیادی خواهی ستمگران است و هر کس که تسلیم خواسته‎‎های نامشروع آنان شود، حق و حقوقش ضایع می‎شود.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی ادامه داد: زمین، اموال شخصی و ثروت‎های ملی شهروندان بحرینی سال‎هاست که به دست ستمگران غارت می‎شود. ما از خداوند می‎خواهیم که مردم بحرین را در برابر زیادی‎خواهی دشمنان مقاوم کند و اجازه ندهد که سر تسیلم را در برابر شرک، کفر و استبداد فرود بیاوریم./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات