۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۱۹۲۸۶
مقام سابق وزارت دفاع آمریکا فاش کرد:

اوباما تهدید داعش را دست‎کم گرفته بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقامات سابق پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که باراک اوباما، رییس جمهور این کشور با وجود گزارش‎های متعدد منابع اطلاعاتی در مورد پیشرفت‎های داعش در عراق و سوریه تهدیدات این گروه را دست‎کم گرفته بود.
باراک اوباما
 
به گزارش خبرگزاری رسا، این منبع اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش از آن که داعش موفق شود بخش های زیادی از عراق و سوریه را تصرف کند اطلاعات دقیق و موثقی در مورد این گروه به رییس جمهور آمریکا ارائه داده بودند.
 وی با انتقاد از ضعف قدرت تصمیم گیری در باراک اوباما، خاطرنشان کرد: ما حاضر بودیم که در آن واحد به صدها مورد از اهداف متعلق به گروه داعش حمله کنیم، اما هیچ دستوری از طرف رییس جمهور صادر نشد.  
مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در ادامه افزود: برخی از اهداف گروه داعش برای مدت های طولانی زیر نظر بودند اما به دلیل عدم صدور حمله به آنها و گذشت زمان ناپدید شدند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که کاخ سفید در مورد اجرای عملیات آزادی جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که چندی پیش از سوی داعش به قتل رسید، تعلل زیادی به خرج داده و صرفا بر گردآوری اطلاعات بیشتر تاکید می کرد.
 گفتنی است جیمز فولی در سال 2012 میلادی در سوریه به وسیله گروه داعش ربوده شده و دو هفته پیش به قتل رسید. ده‌ها نفر از نیروهای ویژه ارتش آمریکا اوایل تابستان امسال وارد سوریه شدند اما موفق به شناسایی محل نگاهداری جیمز فولی و سایر گروگان های گروه داعش نشدند./990/ب903/ک
ارسال نظرات