۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۴۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

ایران تنها حامی مقاومت اسلامی فلسطین بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ایران اسلامی تنها حامی ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف بوده و هست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه پیروزی مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را پیروزی امت اسلامی دانست و اظهار داشت: پیام مهم جنگ 50 روزه غزه، مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است.


وی مهم ترین ماهیت انقلاب اسلامی را دفاع از مردم ستمدیده در تمام نقاط جهان دانست و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تنها حامی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و البته آرمان آزادی قدس شریف بوده و است، چنانکه این حمایت را صادقانه در میدان عمل نشان داده است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که حامیان غربی و عربی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه از کرده خود پشیمان خواهند شد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ توفیقی در این هفت هفته نداشته است، بلکه مجبور به قبول شروط مقاومت اسلامی برای آتش بس و رفع محاصره 7 ساله از نوار غزه شد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: با این‌که جمهوری اسلامی ایران خود را زیر فشار تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی دشمنان اسلام قرار دارد، اما هیچگاه از آرمان اصیل اسلامی که همان حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است، منحرف نشده و به امید خدا به زودی با تدبیر دولتمردان سازمان تحریم‌ها شکسته خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اعتراف سران رژیم صهیونیستی از حمایت ایران گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود اذعان داشت که اگر حمایت های جمهوری اسلامی نبود هم اکنون مقاومت شکست خورده بود، البته ما اعلام می کنیم که افتخار جمهوری اسلامی این است که توانسته این شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطرهشهدای هشتم شهریور به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ایران اسلامی در طول 35 سال گذشته با 8 سال جنگ تحمیلی، سه دهه تحریم اقتصادی و سال‌ها خیانت از سوی غرب مواجه بوده اما هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی دشمنان نشده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از برکت های الهی برای مردم و جهادگران در راه خدا دانست و گفت: به برکت این نظام و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است و توانسته تحریم های علمی و اقتصادی غرب را بشکند.


وی ایران اسلامی را یکی از قدرت‌های بزرگ علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و افزود: در سایه این پیشرفت ها جمهوری اسلامی هم اکنون علاوه بر حفاظت از حقوق خود در عرصه های بین المللی از مقاومت اسلامی نیز پشتیبانی می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات