۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۸۱۶۲
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

طلبگی موثرترین فعالیت فرهنگی و اجتماعی/ حفظ قرآن برای طلاب جوان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت نشر و تبلیغ معارف دینی گفت: مشاغل مختلف هرچند هم برای جامعه مفید باشند به دنبال دستاوردهای مادی خود هستند اما طلاب و روحانیون به دنبال اصلاح جامعه و نشر معارف دینی و تبلیغ دین هستند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه اصفهان در مدرصه صدر، با اشاره به اهمیت آموزش مفاهیم قرآنی و احکام دینی در حوزه علمیه اظهار کرد: به نظر بنده باید تا پایه ششم طلاب حافظ قرآن شوند و اگر این مسأله عملی می‌شد شاهد اتفاقات خوبی در حوزه علمیه می‌بودیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن توصیه به حفظ و فراگیری احکام شرعی گفت: طلاب باید در زمینه اخلاق، قرآن و معارف دینی به خوبی کسب اطلاع کنند، شهید ثانی که از بزرگان جهان تشیع و از علمای بزرگ شیعه است در طول 54 سال از مدت عمر خود حدود 90 کتاب نوشته است و این بیانگر اهتمام وی به مسائل علمی و دینی و نشر معارف دینی است.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت اخلاق و رعایت مسائل و آداب اخلاقی توسط طلاب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عالمان دینی دارای فضائل بسیار زیادی هستند و علت آن مبارزه علما با شیاطین و نشر معارف دینی است و هدف علما اصلاح جامعه است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اصلاح جامعه را مهم ترین هدف طلاب و روحانیون ذکر کرد و گفت: در جامعه فعالیتی مهمتر از طلبگی و تبلیغ دین نیست، اقشار مختلف و مشاغل مختلف بیشتر به دنبال کسب دارایی های مادی هستند ولی طلاب و روحانیون و مبلغین دینی در راستای اصلاح جامعه و نشر و تبلیغ دین قدم برمی‌دارند و وظیفه مهم هدایتگری و معلمی را بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بدترین کار این است که در آن نیت الهی و خدایی وجود نداشته باشد، در حوزه علمیه ممکن است افرادی وجود داشته باشند که اهل تقوا نباشند و به دنبال درس خواندن هم نروند اما حوزه علمیه جایی است که انسان می‌تواند بهترین علوم را کسب کنند و در راستای کسب معارف دینی و خدمت به جامعه و دین قدم بردارد.

 

وی داشتن قدرت اخلاقی و دینی را از مهم ترین شاخصه‌های طلاب ذکر کرد و افزود: اخلاق حسنه و حسن خلق یکی از مهم ترین ملاک‌هایی است که در طلاب باید وجود داشته باشد، در عرصه‌های عبادی و اجتماعی حضور طلاب لازم است و باید در همه زمینه‌ها طلاب و روحانیون حضور مستمر داشته باشند./1304/پ202/ب

ارسال نظرات