۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۱۷۹۳۹

برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ایام دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری 1500 جشن در کانون های مساجد استان و 100 جشن روستایی در ایام دهه کرامت خبرداد.
کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد به تشریح برنامه های کانون های مساجد استان در ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: برگزاری همایش چلچراغ با عنوان «چهل حدیث رضوی،چهار هزار حافظ علوی» در سبزوار از جمله برنامه های این ایام است.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های شهرستان های خراسان رضوی در ایام میلاد امام رضا(ع) افزود: حرکت کاروان های فرهنگی رضوی در نیشابور به عنوان یکی از شهرهایی که امام رضا(ع) در سفر خود به ایران از این مکان عبور کرده  است نیز از دیگر برنامه ها است.

 

عبداللهی در ادامه از برگزاری 1500 جشن در کانون های مساجد استان و 100 جشن روستایی در ایام دهه کرامت خبرداد و اظهار کرد: در راستای معطرسازی فضای استان به شور و نشاط در ایام میلاد امام رضا(ع) نیز 200 جشن میلاد ویژه خواهران در استان برگزار می شود.

 

ارسال 1150 اثر به جشنواره ملی محراب

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشنواره ملی محراب از سری برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره به همت دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود.  

 

عبداللهی ادامه داد: با توجه به لزوم توجه به نقش مساجد به عنوان مراکز تاثیر گذار بر فرهنگ عمومی، رونق بخشیدن به بخش ظرفیت های مردمی در برگزاری جشن های دهه کرامت، جشنواره محراب در بخش های الگویی، تولیدی و پژوهشی برگزار می شود.

 

وی درباره اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های رضوی، استفاده از ظرفیت و قابلیت های مردمی، بهره گیری از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های رضوی و فراگیر کردن فعالیت های فرهنگی و هنری برای ترویج معارف رضوی از مهمترین اهداف است.

 

 وی با بیان این که این جشنواره ملی با محوریت تشکل های فرهنگی مسجد برگزار می شود، تصریح کرد: فیلم های کوتاه، مستند، پویا نمایی، داستان کوتاه، شعر، نشریه، نشریه دیواری، پوستر و بروشور از جمله سرفصل های بخش برنامه های تولیدی جشنواره ملی محراب است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود: مسجد و جوانان و نوجوانان و آموزه های رضوی، نقش مسجد در ترویج سبک زندگی رضوی، مسجد و ترویج خوبی ها و مهربانی ها و آموزه های رضوی و تشکل های فرهنگی و معارف رضوی از جمله محورهای در بخش پژوهشی این جشنواره ملی است.

 

 وی با بیان این که آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره محراب تا دهه کرامت اعلام شده است، تصریح کرد: برنامه های جنبی این جشنواره، جشنواره های محلی، جشن های مردمی، مسابقات فرهنگی و هنری، ایستگاه های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی است.

 

عبداللهی با بیان این تاکنون بیش از یک هزار و 150 اثر در بخش های مختلف این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است، تصریح کرد: داوری این آثار از ششم شهریور به مدت یک هفته در مشهد صورت می گیرد./934/ت302/ب5

ارسال نظرات