۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۹۰۱
همزمان با دهه کرامت؛

جشنواره دختر ایرانی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره دختر ایرانی همزمان با دهه کرامت با هدف معرفی الگوهای برتر اسلامی به دختران در خراسان جنوبی خبر داد.
جشنواره دختر ایرانی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که بیشتر مشکلات دختران ایرانی ریشه در عدم آگاهی آنها از ارزش های اسلامی ایرانی زن دارد، گفت: بهترین راهکار برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و ایرانی در دختران و سایر اقشار معرفی الگوهای برتر به آنها و الگوسازی برای این نسل است.

 

وی ادامه داد: از آن جایی که حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای دختران ایرانی و مسلمان هستند همزمان با دهه کرامت جشنواره دختر ایرانی با هدف معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان بهترین الگو برای دختران به صورت سراسری در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این جشنواره در شهرستان های مختلف بنابر تمهید مدیران در بوستان های مختلف برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در بیرجند پس از نماز مغرب و عشا در پارک توحید برگزار می شود.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: شخصیت حضرت معصومه(س) در تمامی ابعاد به عنوان یک دختر مسلمان کامل است و ایشان در تمامی طول زندگی خود به دلیل این که مرد هم کفو ایشان وجود نداشت طهارت و عفت را پیشه کرده و سعی کردند مانند مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا(س) عصمت ولایت و نقش ولایت را در پیشرفت تمدن اسلامی برای مردم توضیح دهند و در مسیر ولایت همراه و پشتیبان برادر بزرگوارشان شدند.

 

وی افزود: دختران ایرانی باید به داشتن الگویی مانند حضرت معصومه(س) افتخار کرده و سعی کنند در تمامی امور از ایشان تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به این که شخصیت حضرت معصومه(س) آنچنان که شایسته این بانوی بزرگوار است به دختران ایرانی معرفی  نشده، افزود: باید مدیران فرهنگی تمام توان خود را برای معرفی شخصیت این بانوی بزرگوار به دختران جوان به کار گیرند زیرا دختران مادران آینده و مربیان تربیتی نسل آینده جامعه هستند و اگر این قشر با الگوهای زن مسلمان و وظایف یک بانوی مسلمان آشنا نباشند نخواهند توانست در آینده فرزندان صالح و خوبی را برای جامعه تربیت کنند.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تعمیق و توسعه ارزش‌ها و باورهای دینی، نشاط اجتماعی و معرفی ارزش و کرامت دختر مسلمان ایرانی عنوان کرد و افزود: این جشنواره در خراسان جنوبی با همکاری موسسات قرآنی و نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری دو کارگاه آموزشی با عناوین مهارت‌های زندگی از منظر قرآن و انس و دوستی با امام زمان(عج) در این جشنواره با حضور مبلغان برجسته کشوری خبر داد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده افزود: نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در مباحث عفاف و حجاب، ازدواج آسان و تغذیه سال، ایستگاه نقاشی ویژه خردسالان، فروش ملزومات عفاف و حجاب و انجام مسابقات ورزشی با هدف تذهیب روح و جسم و نشاط اجتماعی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره خواهد بود.

 

وی همچنین از برگزاری بیش از 700 برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در استان خبرداد و یادآور شد: تبیین سیره اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان از برنامه های محوری مبلغان در تمامی مساجد و هیأت های مذهبی استان خواهد بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات