۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۶۶۴
نماینده خبرگان رهبری:

حجاج بیت الله الحرام سفیران فرهنگی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بر اجتناب زائران از مناظره و بحث و جدل با زائران دیگر کشورها و مسؤولان دینی و امنیتی سعودی در ایام حج تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع زائران فرهیخته و نخبه حج تمتع استان، اظهار داشت: مناسک حج فرصتی مغتنم برای تحقق واقعی وحدت امت اسلامی است.


امام جمعه مراغه حجاج بیت الله الحرام را سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مناسک حج دانست و گفت: فلسفه حج و زیارت خانه خدا نمادی از تحکیم پیوند برادری و یکپارچگی جهان اسلام است، امت اسلامی بایستی از فرصت حج برای تحقق وحدت حقیقی برای مقابله با مستکبران عالم بهره جویند.


وی ادامه داد: هر سال بسیاری از بندگان برای به جا آوردن آیین بزرگ حج به سوی مکه سرازیر می‌شوند که این حضور میلیونی و سرشار از عشق و ارادت مسلمانان جهان خاری در چشم دشمنان دین مبین اسلام است، چه خوب است آنان که توفیق زیارت خانه خدا را یافته‌اند، از این فرصت برای تقرب به درگاه ربوبی و تقوای الهی بهره مند شوند.


وی با بیان این‌که امسال حدود 2500 زائر از آذربایجان‌شرقی در قالب 4 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی که در این کاروان‌ها حضور دارند، رسالت سنگینی در تنویر افکار دیگر زائران و آمادگی روحی و روانی آنان در انجام مناسک حج دارند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اجتناب زائران از مناظره و بحث و جدل با زائران دیگر کشورها و مسؤولان دینی و امنیتی سعودی، خاطرنشان کرد: گاه چنین بحث‌هایی با مقدمه‌چینی طرف مقابل با اهداف و اغراضی سیاسی و غیرعلمی مطرح می شود که باید هوشیار بود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اوضاع و شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی حاکم در کشور عربستان سعودی گفت: با توجه به اجرای طرح توسعه مسجدالحرام و تجمع زائران کشورهای مختلف اسلامی برای انجام مناسک، زائران باید نسبت به تغییرات ایجاد شده آشنایی داشته باشند.


مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی در پایان با بیان این‌که زائران فرهیخته و نخبه حج تمتع استان در زمینه مسائل فرهنگی و معرفتی نیز رسالت‌های خطیری بر عهده دارند، گفت: باید تلاش کرد همچون سال‌های گذشته عملیات حج استان با کمترین مشکل و با نظم کامل اجرایی شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات