۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۷۲۴
مسؤول ارتباط با رسانه ها شورای هماهنگی:

مسؤولان فضای آرامی را برای فعالیت خبرنگاران فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ارتباط با رسانه ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت نقش مسؤولان در ایجاد فضای مناسب برای رسانه ها افزود: مسؤولان باید فضایی را در کشور ایجاد کنند که رسانه ها و خبرنگاران فعال در این عرصه بتوانند با آرامش و بدون هراس از انتشار خبر به رسالت مهم خود بپردازند.
خبرنگار

مجید راوندی، مسؤول ارتباط با رسانه ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نگاه دین مقدس اسلام و قرآن کریم به خبر و خبررسانی، ابراز داشت: در قرآن کریم از نبأ به عنوان خبر بزرگ و از انبیا به عنوان کسانی که می‌خواهند انسان را از خبری بزرگ آگاه کنند یاد شده است.

 

وی با اشاره به این مفهوم قرآنی، خاطرنشان کرد: جایگاه رسانه از دیدگاه اسلام این است که خبر از چیزهایی دهد که مردم از آن اطلاع ندارند و برای جامعه بشری مهم و تأثیرگذار است. بنابراین به سبب اهمیت این موضوع، صداقت در گفتار و انتقال خبر، سرعت و دقت کافی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

 

وی با اشاره به جایگاه خبر و رسانه به خصوص در حوزه دین، اظهار داشت: تخصص رسانه و خبرنگار در این حوزه یکی از مسائل مهم است که تاثیرگذاری مهمی بر مخاطب دارد. از سویی به خاطر اهمیت حوزه دین، صداقت جایگاه بسیار ویژه ای پیدا می کند.

 

مسؤول ارتباط با رسانه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به جنگ نرم دشمن و لزوم مقابله با آن، تأکید کرد: رسانه در این زمینه جایگاه بسیار مهمی دارد و با اطلاع رسانی مناسب می‌تواند در برابر بنگاه های دروغ پراکنی نظام امپریالیسم جهانی نقش مهمی را ایفا کند.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش مسؤولان در ایجاد فضای مناسب برای رسانه ها افزود: مسؤولان باید فضایی را در کشور ایجاد کنند که رسانه ها و خبرنگاران فعال در این عرصه بتوانند با آرامش و بدون هراس از انتشار خبر به رسالت مهم خود بپردازند.

 

راوندی با اشاره به آسیب های موجود در عرصه رسانه به خصوص در حوزه دین، انتقال مسائل دینی با الفاظی دشوار در برخی رسانه ها را یکی از این آسیب ها دانست و گفت: باید ابتدا زبان مخاطب را شناخت و آن را درک کرد و سپس با همان زبان با مخاطب صحبت کرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: آسیب دیگر این است که خبرنگار به علت برخی نیازها ممکن است ساعت های زیادی را برای تهیه مطالب مختلف سپری کند و پردازش لازم نسبت به خبرهای تهیه شده را نداشته باشد و حتی ممکن است گاهی این موضوع به کاسب کاری های خبری منجر شود؛ بنابر این خبرنگار باید هم از جهت امنیت شغلی و هم از جهت امرار و معاش تأمین شود؛ افزون بر این گاهی نیز خبرنگار به خاطر برخی دلایل نامعلوم مجبور می شود به خودسانسوری دست زند و مسؤولان باید به این موضوع توجه کنند.

 

وی در پایان با قدردانی از خبرگزاری رسا برای همراهی در مراسم ها و مناسبت های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خبرنگار، دیدبان بیدار جامعه است که باید با شهامت خود به وظیفه اش عمل کند و در این زمان که رویکرد رسانه تغییر پیدا کرده است و افزون بر این که واقعیت را بیان می کند واقعیت ساز نیز شده است خبرنگار می تواند با درک این رویکرد رسالت خود را به انجام برساند./1330/ت302/س

ارسال نظرات