۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۵۵۸
با برگزاری مراسم تودیع و معارفه؛

رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ با برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان حجت الاسلام هادی پروین به عنوان رییس جدید این اداره به صورت رسمی معرفی شد.
مراسم توديع و معارفه رييس تبليغات اسلامي شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی امروز پنج شنبه با حضور معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان، چند تن از ائمه جمعه شهرستان، فرماندار و شماری دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل دفتر امام جمعه آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم با قدردانی از زحمات حجت الاسلام حیدرعلی وطن خواه، رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان، حجت الاسلام هادی پروین با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان منصوب و معرفی شد.

 

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در این مراسم با تقدیم حکم ریاست حجت الاسلام پروین، از زحمات حجت الاسلام وطن خواه، رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان تجلیل کرد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان در سال های اخیر فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

 

وی به وظایف و سرفصل فعالیت های ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان ها اشاره کرد و با یادآوری ابلاغیه های اعلامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در راستای بهبود فعالیت های فرهنگی در استان ها و شهرستان های مختلف، اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات تابع در مراکز استان ها و شهرستان ها حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه های دینی و فرهنگی است.

 

به گفته حجت الاسلام ایزانلو سازمان تبلیغات اسلامی در سه حوزه قرآنی، فرهنگی و تبلیغ و تشکل های دینی فعالیت می کند که هر کدام از این سرفصل ها خود شامل بخش های مختلف و گسترده ای هستند و به همین دلیل نیز گستره فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی افزایش می یابد.

 

وی با تأکید بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی با سایر ادارات و دستگاه ها در زمینه برگزاری برنامه ها و اجرای طرح های فرهنگی و دینی، اضافه کرد: رییس اداره تبلیغات اسلامی در هر شهرستان می باید با سایر ادارات همکاری و هماهنگی ویژه ای داشته باشد و مسائل و موارد فرهنگی و مذهبی موجود در شهرستان را به خوبی رصد کرده تا بتواند برای رفع مشکلات احتمالی برنامه ریزی کند.

 

حجت الاسلام ایزانلو تلاش بیشتر برای کیفی سازی برنامه ها و طرح های پیش بینی شده اداره تبلیغات اسلامی در استان و شهرستان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: همان گونه که به کمیت برنامه ها توجه شده و سعی می شود طرح های فرهنگی مذهبی در تمامی مناطق از جمله روستاها و مناطق محروم اجرا شود؛ باید تلاش کرد کیفیت اجرای طرح ها و برنامه های مذهبی نیز افزایش یابد تا نقش سازنده خود را به خوبی ایفا کنند.

 

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی فعالیت در این سازمان و به طور کلی فعالیت فرهنگی و تبلیغی با هدف والای تقرب به درگاه الهی صورت می گیرد و به همین دلیل نیز فعالان در این عرصه باید توجه داشته باشند که در هر اقدامی نیت خود را برای رضای خداوند خالص کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم حکم ریاست حجت الاسلام هادی پروین که از سوی حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صادر شده بود از سوی حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهر آشخانه، مرکز این شهرستان به رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان تقدیم شد.

 

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

این شهرستان دارای دو حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) و برادران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به ترتیب با 35 و 40 طلبه است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات