۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۵۳۹
آیت الله خاتمی در تبریز:

دو قطبی کردن جامعه خواسته دشمنان است/ حجت شرعی در عرصه سیاسی ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور گفت: این‌که عده‌ای حامی رهبری و عده‌ای هوادار رییس جمهور و یا فرد دیگری باشند، تحلیلی نادرست و به نفع دشمنان است.
سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده طرح ولایت آذربایجان‌شرقی در مسجد دانشگاه تبریز اظهار داشت: سیاست رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از سه قوه است و بر نقد سازنده و منصفانه تأکید دارند.


وی با بیان این‌که رهبری استراتژی وحدت دارند و تشنج‌زایی را به هیچ وجه صلاح نمی دانند، خاطرنشان کرد: این‌که عده‌ای بخواهند به بهانه تحلیل سیاسی به زندگی خصوص مردم وارد شوند و پشت سر آن فرد حرف بزنند، این می شود غیبت؛ نمی گوییم تحلیل سیاسی پرونده‌اس بسته شود، سخن آن است که حرف افراد نقد شود نه خود ایشان.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که نقد باید بر «ما قال» باشد نه « من قال » گفت: در عرصه سیاسی حجت شرعی ولایت فقیه است، یعنی باید طوری حرف بزنیم و سخن بگوییم که اگر شب اول قبر پرسیدند چرا؟ جواب قابل قبول داشته باشیم. حجت شرعی موضع رسول خدا، ائمه اطهار و حضرت ولی‌عصر(عج) است.


وی با بیان این‌که در دوران غیبت حضرت حجت(عج) ولایت فقیه نائب حضرت قائم(عج) هستند، تصریح کرد: ولی فقیه صرفا رهبر سیاسی نیست، بلکه نائب حضرت ولی‌عصر(عج) است، باید دانست که هرگونه انحراف از موضع ولایت فقیه، انحراف از مسیر انبیا و اولیای الهی است.


آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که تحلیل دو قطبی کردن جامعه، تحلیل دشمنان است، افزود: این‌که عده‌ای حامی رهبری و عده‌ای هوادار رییس جمهور و یا فرد دیگری باشند، تحلیلی نادرست و به نفع دشمنان است، رییس جمهور محترم بارها تأکید داشته اند که این کشور و نظام یک رهبر دارد و آن هم واجب الاطاعه است.


وی با اشاره به این که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی، ایستادگی و فرهنگ مقاومت است، تصریح کرد: حوادث اخیر غزه عبرت بزرگی برای همگان است، همگان شاهد بودند که با مقاومت یک گروه کوچک شبه نظامی، ارتش چهارم دنیا از پای درآمد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ شش روزه اعراب با رژیم صهیونیستی گفت: در آن دوران ماشین جنگی سه کشور مصر، سوریه و اردن در مواجهه با ارتش رژیم صهیونیستی طی شش روز از کار افتاد، اما امروز شاهدیم که تنها یک گروه شبه نظامی توانست ضربه مهلکی بر پیکره این رژیم غاصب وارد کند، اینها همه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در جنگ اخیر غزه بیش از 1800 شهید، 9500 مجروح و 65 هزار خانه در غزه تخریب شده است، گفت: این در حالی است که 270 هزار آواره در پناهگاه‌های سازمان ملل و 520 هزار آواره در دیگر مناطق از خانه و کاشانه خود دور افتاده اند، اما هیچگاه در برابر دشمن تسلیم نشدند.


وی تصریح کرد: نتانیاهو جلاد رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که در غزه شکست خورده است، در شرایطی که روزهای آغاز جنگ وزیر کشور اسرائیل دستور اشغال غزه را صادر کرده بود، اما فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی این روزها اعتراف می کند که برای این امر 5 سال وقت می خواهیم، این فرهنگ عزتی است که رهبر انقلاب به جهان اسلام و مردم مقاوم غزه تزریق کرده است.


آیت الله خاتمی تأکید کرد: دنیای استکبار می داند اگر حمایت های ایران نبود دولت بشار اسد سرنگون شده بود، ایران اسلامی حامی مظلوم است چه در غزه، چه در لبنان و چه در سوریه، امروز دشمنان فهمیدند که اگر بخواهند با ایران درافتند، موشک های دوربرد ایران تلاویو را با خاک یکسان خواهد کرد.


وی با بیان این‌که جنگ اخیر غزه پیام هاهی مهمی برای سران کفر و سلطه‌گر جهان به دنبال داشت، تصریح کرد: این پیام را اوباما رییس جمهور آمریکا بگیرد که نتوانستید از پس یک گروه شبه نظامی کوچک برآیید، چطور می خواهید در مقابل میلیون ها بسیجی و سپاهی غیرتمند ایستادگی کنید.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان در فضای مجازی و از طریق شبکه های ماهواره ای هشدار داد و افزود: می خواهند اخلاق، حجاب، عفت و اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت را نابود کنند، اما متأسفانه هنوز عده ای آگاه به این مسأله نیستند./935/پ202/ج

ارسال نظرات