۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۱۳۵۲۷

توزیع ۲۵ هزار جلد قرآن در مناطق محروم تا پایان ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به چاپ ۲۵ هزار جلد قرآن با کمک‌های مردمی، گفت: توزیع این تعداد در مناطق محروم از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه فراخوان دریافت کمک‌های مردمی و نیکوکاران قرآنی برای چاپ قرآن و توزیع در مناطق محروم کشور از دو ماه پیش اعلام شده است، گفت: طی دو ماه گذشته که از زمان اعلام فراخوان این طرح توسط سازمان دارالقرآن الکریم گذشته شاهد استقبال خوبی از سوی مردم و نیکوکاران قرآنی بودیم.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: از طریق کمک‌های مردمی که تاکنون جمع‌آوری شده چاپ و توزیع 25 هزار جلد قرآن که نخستین بخش از قرآن‌های اهدایی به مناطق محروم هستند که 20 هزار جلد از این قرآن‌ها به چاپ رسیده و کار توزیع آنها از ابتدای هفته جاری در مساجد و جلسات قرآنی مناطق محروم آغاز شده است و توزیع این 20 هزار جلد تا آخر هفته جاری به پایان می‌رسد.

 

وی یادآور شد: پنج هزار جلد دیگر نیز هم‌اکنون در دست چاپ هستند که طی 10 روز آینده چاپ این تعداد از قرآن‌ها نیز به پایان می‌رسد و پس از چاپ تا پایان ماه مبارک رمضان در مناطق محروم کشور توزیع می‌شود.

 

قره‌شیخلو در ادامه گفت: توزیع 25 هزار جلد قرآن که نخستین سری از قرآن‌های چاپ شده با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی هستند همه جای کشور انجام می‌شود، حتی استان‌های برخوردار و بی‌نیاز مانند تهران نیز می‌توانند این قرآن‌ها را در مناطق روستایی خود و شهرستان‌های اطراف که نیازمند قرآن هستند، توزیع کنند.

 

وی تصریح کرد: قرآن‌های چاپ شده با کمک‌های مردمی و خیران قرآنی در بین مساجد و جلسات قرآنی مناطق محروم که به دلیل مشکلات مالی امکان برخورداری از قرآن در سطح گسترده را ندارند توزیع می‌شود که در این میان استان‌هایی مانند؛ سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و سایر استان‌های مرزی که جزو استان‌ها محروم هستند در اولویت توزیع قرآن‌ها هستند. در مجموع دوستان در تمامی استانها توجیه هستند که قرآن‌های چاپ شده به دست کسانی برسد که استحقاق دارند.


رییس سازمان دارالقرآن در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان نیازمندی مناطق محروم به قرآن نداریم، گفت: اما به هر حال بسیاری از مساجد استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های محروم با کمبود قرآن روبه‌رو هستند؛ حتی در تهران هم با توجه به فرهنگ خوبی که در مساجد مبنی بر تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم از سوی نمازگزاران وجود دارد اما باز به تعداد آنها، قرآن نیست که البته در مقابل برخی از مساجد هم هستند که تعداد قرآن‌های آنها از نمازگزاران بیشتر است.

 

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم با چاپ و توزیع قرآن در مساجد شرایطی را فراهم کنیم که هر جا بخواهند یک محفل قرآنی برگزار کنند قرآن در اختیار داشته باشند؛ تا زمانی که قرآن‌های اهدایی توسط مردم در جلسات و محافل قرآنی به کار گرفته می‌شود بانی این قرآن‌ها در ثواب قرائت، آموزش قرآن و توسعه کار قرآنی شریک خواهد بود.

 

رییس سازمان دارالقرآن در پایان عنوان کرد: تاکنون تبلیغات وسیعی برای اطلاع‌رسانی این طرح به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی نداشته‌ایم اما به تازگی تیزری را آماده کرده و تحویل سیمای جمهوری اسلامی ایران داده‌ایم که البته مدیر شورای معارف سیما قول مساعد برای پخش این تیزر تبلیغاتی از شبکه‌های مختلف سیما را داده‌اند. یک آنونس تبلیغاتی نیز آماده شده و در اختیار رادیو قرآن قرار گرفته است که معاون صدا نیز دستور پخش این آنونس تبلیغاتی را از شبکه‌های مختلف رادیویی داده‌اند که اگر این اتفاقات بیافتد به طور حتم شاهد استقبال خوبی از سوی مردم خواهیم بود./993/د102/ب4

ارسال نظرات