۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۱۳۱۶۹
آیت الله شبستری:

مواد مخدر سوغات استعمار برای سست کردن اراده جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به آثار خانمان‌سوز مواد مخدر گفت: مواد مخدر سوغات استعمار است و باید برای ریشه کن کردن آن، تمامی سازمان ها بسیج شوند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار با کارکنان اداره کل بهزیستی استان با بیان این‌که همه افراد جامعه باید از مزایای زندگی مطلوب از جمله مسکن، امنیت و غذای مناسب بهره‌مند شوند، اظهار داشت: حمایت از نیازمندان و مددجویان اجتماعی آرمان نظام اسلامی است، هر چند باید خیرین نیز در این زمینه فعال شوند.


وی با تقدیر از برنامه های توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: رسیدگی به معلولان جامعه خدمت بزرگی است که سازمان بهزیستی نیز متولی این امر است، البته فعالیت های این نهاد در ایجاد کمپ های بازپروری و ترک اعتیاد اقدامی در خور تحسین است که بایستی با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه دیگر نهادهای متولی همراه باشد.


آیت الله شبستری مواد مخدر را سوغات استعمار برای سست کردن اراده جوانان و بی‌هویت کردن جوامع اسلامی دانست و گفت: باید برای ریشه کن کردن مصرف مواد مخدر تمامی سازمان ها بسیج شوند، امروزه منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله طلاق، جرائم کیفری مانند قتل و ... مواد مخدر است که بلای خانمان‌سوز جوامع لقب گرفته است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عالی‌ترین مضامین در خصوص تأمین آتیه و رسیدگی به نیازمندان در مفاهیم و آموزه های دین مبین اسلام اشاره شده است، گفت: اسلام در خصوص رعایت حقوق اسلامی، حقوق انسانی و حتی حقوق حیوانی تاکید کرده است، که نشان از اوج نگرش این دین الهی نسبت به کرامت انسان ها دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اسلام به سلامت جسم و روان تأکید داشته و سازمان بهزیستی در مسیر تحقق آموزه اهی دینی گام بر می دارد، افزود: بودجه دولتی که در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد برای خدمت رسانی کامل به افراد نیازمند کافی نیست بنابراین باید افراد جامعه در این امر نیک مشارکت کنند.


وی خواستار مشارکت عموم مردم به ویژه افراد خیر و متمکن با سازمان بهزیستی در جهت رفع نیاز افراد مستمند شد و خاطرنشان کرد: در اسلام کمک به هم نوعان تاکید شده، حتی اگر شخصی غیر مسلمان باشد، وظیفه مسلمان کمک رسانی به این افراد نیازمند غیر مسلمان است، از سوی دیگر بیمه تأمین اجتماعی یکی از قراردادهای عقلایی بوده و بیمه درمانی جزو واجباب است که باید فرهنگ استفاده از آن در جامعه نهادینه شود.


آیت الله شبستری با بیان این‌که بیمه تأمین اجتماعی، یکی از قوانین مترقی قانون اساسی بوده و در اسلام نیز مورد تایید قرار گرفته است، افزود: اصلی که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که مردم باید از گداپروری خودداری کنند، از سوی دیگر ماه مبارک رمضان نیز فرصت مناسبی برای یاری به افراد نیازمند واقعی جامعه است.


همچنین رحیم اردلان، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: یک میلیون و 900 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 650 هزار نفر بیمه شده اصلی، 120 هزار نفر مستمری بگیر و 64 هزار کارگاه در استان از طریق 24 شعبه و 6 شعبه اقماری و 6 کارگزاری هستند.


وی از ایجاد شعب شش تبریز، ایلخچی،‌ ورزقان و هادی شهر در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: سال گذشته میزان مبلغ مصرفی سازمان 10 یکهزار و 600 میلیارد ریال بوده است که این مقدار در سال جاری به 13هزار و 880 میلیارد ریال رسیده است.


مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان این‌که 3 هزارو 580 میلیارد ریال در تأمین اجتماعی استان صرف هزینه های درمان می شود، گفت:  25 درصد بیمه مستمر بگیران در سال 93 را افزایش خوهیم داد به طوری که 20 درصد را در آغاز سال جاری پرداخت شده و 5 درصد مابقی تا پایان عید فطر پرداخت خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات