۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۳۱۳۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تضعیف مبانی دینی نقطه اشتراک شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، نقطه اشتراک همه شبکه‌های ماهواره‌ای غربی را هجوم به مبانی دینی، قرآنی و اعتقادی عنوان کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز بیش از 250 کانال ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است که با پخش کارتون‌های مخالف با دین، عقاید و ارزش‌های اسلامی می‌خواهند افکار پلید دشمنان را در جامعه ما ترویج کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نخستین همایش تجلیل از نخبگان، فعالان و حافظان قرآن جامعه‌القرآن‌الکریم با اشاره به طرح شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال اظهار داشت: شعارهای رهبر انقلاب برگرفته از واقعیت‌ها و حقایقی است که در جامعه اسلامی وجود دارد و معظم‌له براساس این واقعیات موجود در جامعه سیاست کلی و سرنوشت‌ساز را در ابتدای هر سال بیان می‌کند.

 

وی افزود: امسال این شعار به سوی دو مسأله راهبردی اقتصاد و فرهنگ پرداخته شده که اگر در هر کشوری این دو امر به موفقیت برسند آن کشور موفق خواهد بود.

 

حجت الاسلام علی‌زاده با تاکید این که فرهنگ و اقتصاد دو لازمه بزرگی هستند و از نگاه اهل بیت، قرآن و رهبری انقلاب فرهنگ مقدم بر اقتصاد است، اذعان داشت: فرهنگ حاشیه نبود، زیربنا است و بقیه موضوعات نسبت به فرهنگ در حاشیه جای دارند پس فرهنگ مقدم بر همه آنها است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و عنوان کرد: فرهنگ در ذات انقلاب جای داشته، خمیر مایه و شالوده آن است هر چند نباید افراد از کلمه فرهنگ تعابیر دیگری داشته باشند زیرا فرهنگ اسلام و قرآن مدنظر رهبر انقلاب بوده زیرا قرآن شناسنامه ما مسلمانان است.

 

وی با ب بیان این این که جهان اسلام به واسطه قرآن عزت و بزرگی پیدا کرد و با توسل به قرآن و اهل بیت(ع) می‌توان دنیای قرآنی را مدیریت کرد، اذعان داشت: ایران اسلامی به واسطه قرآن و فرهنگ اسلامی هم‌اکنون در بسیاری از زمینه‌ها در دنیا سرآمد است و به بسیاری از بزرگ‌ترین کشورهای علمی دنیا به برکت خون شهدا، نورانیت قرآن و انقلاب طعنه می‌زند.

 

حجت الاسلام علی‌زاده قرآن را معیار وحدت برای همه مسلمانان دانست و گفت: تا زمانی که تمسک به اهل بیت(ع) و عمل به قرآن را داریم دشمنان نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و راه به جایی ببرند.

 

وی ادامه داد: امروز در غزه فجیع‌ترین کشتار انسانی را می‌بینیم که از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی مدیریت شده و طراح بزرگ آن آمریکا است.

 

این مسؤول با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با بیان این که در کشوری که قرآن در آن میهن پهن است خود آن کشور، اهالی آن، جوانان و مردمش به انحراف کشیده نمی‌شوند، گفت: دشمن برای اسلام، مسلمین و ایران اسلامی برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیقی در دستور کار دارد.

 

وی اضافه کرد: امروزه تمدن غرب برای ترویج سکولار در جامعه ما هزاران شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی را ایجاد کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هم‌اکنون 116 ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهند، عنوان کرد: این ماهواره‌ها پخش و تماشای 18 هزار شبکه‌های تلویزیونی را در داخل کشور فراهم آورده است که با تکنولوژی معمولی می‌توان حدود دو هزار شبکه را با کیفیت بسیار بالا دریافت کرد.

 

حجت الاسلام علی‌زاده نقطه اشتراک همه شبکه‌های ماهواره‌ای غربی را هجوم به مبانی دینی، قرآنی و اعتقادی عنوان کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز بیش از 250 کانال ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است که با پخش کارتون‌های مخالف با دین، عقاید و ارزش‌های اسلامی می‌خواهند افکار پلید دشمنان را در جامعه ما ترویج کند.

 

وی با اعلام فعالیت بیش از سه هزار و 800 کانال مخصوص موسیقی، رقص، آواز و ترانه‌های مبتذل بیان داشت: 120 شبکه فارسی زبان نیز در 24 ساعت شبانه‌روز در این زمینه فعالیت دارد.

 

حجت الاسلام علی‌زاده این حرکات تخریبی دشمنان را آرام و حساب شده دانست که برای آن هزینه‌های هنگفتی خرج می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات