۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۱۳۰۲۷
نماینده خبرگان رهبری:

سیره امام حسن الگوی زندگی سعادتمند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دومین امام شیعیان در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی‌اش را در راه خدا بخشیده است.
امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع تعدادی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان مراغه اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) همواره بر اکرام ایتام و اطعام نیازمندان تأکید داشتند، همچنانکه خود مانند رسول خدا(ص) به این منش استوار بودند.


وی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید، در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت شده است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که دومین امام شیعیان در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی‌اش را در راه خدا بخشیده است، تصریح کرد: در تاریخ آمده که ایشان سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم کردند و نصف آن را برای خود و نصف دیگر را در راه خدا به فقرا بخشیدند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: خیرین و مؤمنان روزه‌دار می توانند در این روزها و شب های بابرکت و معنوی سیره امام حسن (ع) را به صورت عملی به زندگی خود پیاده کرده و گامی در راه معرفت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بردارند، چراکه سیره امام حسن(ع) الگوی زندگی سعادتمند است.


امام جمعه مراغه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری طرح اطعام و اکرام برای 10 هزار نیازمند شهرستان مراغه گفت: ماه مبارک رمضان به ویژه هفته اکرام و اطعام فرصت مناسبی برای توجه به یتیمان و مستمندان جامعه بوده تا روزه داران به این افراد توجه بیشتری نشان دهند.


وی هفته اکرام ایتام را بهترین فرصت برای احیای سنت حسنه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) دانست و افزود: اگر خود را شیعه اهل بیت(ع) می دانیم باید سبک زندگی خود را به مانند سبک زندگی آن بزرگواران قرار دهیم، مال‌اندوزی هیچ خیری برای دنیا و آخرت نخواهد داشت.


همچنین ایوب هاشمیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه در سخنانی با بیان این‌که امسال 10 هزار نفر از نیازمندان این شهرستان با همت خیران اطعام و اکرام می شوند، اظهار داشت: برای اولین بار طرح اکرام و ایتام در 20 روستای مراغه برای حدود دو هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته اجرا می شود.


وی از اجرای طرح های مشارکتی شامل اطعام و افطار، مفتاح الجنه، کوثر، شفا، رضوان و محسنین در بازارچه خیریه کمیته امداد مراغه خبر داد و گفت: انتظار داریم امسال نیز خیرین دلسوز فرصت حمایت از ایتام این شهرستان را غنیمت شمرده و شادی را به خانه نیازمندان و ایتام هدیه کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات