۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۱۲۳۳۹
نماینده خبرگان رهبری:

مقابله با معضل بدحجابی تنها بر عهده ارگان خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: همه افراد جامعه بر حسب وظیفه شرعی در انجام فرایض امر به معروف و نهی از منکر رسالت خطیری بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه متولیان فرهنگی و دینی شهرستان مراغه، با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای احیای ارزش های فرموش‌ شده دینی است، اظهار داشت: کارهای فرهنگی و تبلیغی باید با مخاطب‌شناسی همراه باشد.


وی با بیان این که نیازسنجی مخاطب و شناخت از زمان و مکان تبلیغ معارف دینی اصلی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: بخشی از مقوله مبارزه با معضل بدحجابی مربوط به کارهای فرهنگی است که اگر در این حوزه کم‌کاری صورت گیرد، عده‌ای ناخواسته پیرو الگوها و سبک های غربی خواهند شد.


امام جمعه مراغه ادامه داد: بخش دیگری از این حوزه نیز مربوط به اقدامات سلبی و مقابله با افرادی است که آگاهانه به دنبال ترویج الگوهای مبتذل غربی در فضای دینی جامعه هستند، که این حوزه نیازمند برخوردهای جدی نیروی انتظامی و قضایی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تقدیر از نیروی انتظامی مراغه در اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی گفت: باید با اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و اجتماعی در تشدید اجرای برخورد با مزاحمان نوامیس و افراد بدپوشش و همچنین جمع‌آوری ماهواره تلاش کرد.


وی با تأکید بر این‌که مقابله با معضل بدحجابی تنها بر عهده ارگان خاص نیست، تصریح کرد: سایر دستگاه‌های مرتبط نیز برحسب وظایف قانونی خود باید با نیروی انتظامی برای مقابله با معضل بدحجابی همکاری کنند، سایر افراد جامعه نیز بر حسب وظیفه شرعی در انجام فرایض امر به معروف و نهی از منکر رسالت خطیری بر عهده دارند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین واجبات فراموش شده در جامعه دانست و افزود: اگر امروز شاهد مظاهر بدحجابی در اماکن عمومی و جامعه هستیم، همه مقصر بروز این معضل اجتماعی و اخلاقی بوده ایم، چراکه تذکر لسانی حداقل وظیفه ما در این مسأله بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بی تفاوتی مردم نسبت به منکرات از جمله بدحجابی را موجب بروز و ظهور دیگر منکرات اجتماعی دانست و گفت: امروز نیازمند یک عزم ملی و جهادی در عرصه فرهنگی هستیم، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای احیای برخی وظایف دینی فراموش شده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات