۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۱۲۲۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

فقر عامل بسیاری از ناهنجاری اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: آمارها نشان می دهد که افزایش مشکلات اقتصادی در کشور ارتباط مستقیم با میزان وقوع جرائم به ویژه سرقت دارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و انجمن حمایت از زندانیان شهر مراغه با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرائم اظهار داشت: کار فرهنگی و ارتقای بینش معرفتی و دینی مهم ترین عوامل بازدارنده از وقوع جرائم است.


وی با بیان این‌که کاهش محسوس و قابل توجه وقوع جرائم در ماه مبارک رمضان نشان دهنده نقش بازدارندگی آموزه های دینی در ارتکاب به منکرات و معاصی است، خاطرنشان کرد: اگر متولیان فرهنگی و دینی جامعه بتوانند فضای معنوی و عرفانی در جامعه حاکم و افراد به سمت خودکنترلی حرکت کنند، وقوع بسیاری از جرائم بعید به نظر می رسد.


امام جمعه مراغه همچنین عامل بسیاری از ناهنجاری اجتماعی را فقر دانست و گفت: آمارها نشان می دهد که افزایش مشکلات اقتصادی در کشور ارتباط مستقیم با میزان وقوع جرائم به ویژه سرقت دارد، بنابراین باید دانست که پیشگیری از وقوع جرائم فرآیندی پیچیده است که عوامل مختلف در آن دخیل هستند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عموم مردم نسبت به همنوعان خود وظیفه دینی و شرعی دارند، تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان مهمترین گام در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی است، این امر ریشه در آموزه های اسلامی و سیره نبوی و علوی ما دارد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تشریح نقش نهادهای حمایتی دولتی و غیردولتی در حمایت از نیازمندان اظهار داشت: سنت حسنه برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی نباید تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، هم اکنون انجمن خانواده حمایت از زندانیان مراغه، نیازمند چهار شهر مراغه، بناب، عجبشیر و ملکان را تحت پوشش خود قرار داده است.


وی خواستار مشارکت حداکثری خیرین در امر آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی شد و افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای گره گشایی از مشکلات خلق است، قطعا در این صورت رحمت، مغفرت و برکت الهی برای فرد خیر دو چندان خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات