۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۱۱۸۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

تجزیه عراق خیال واهی مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که ملت و دولت عراق باید نسبت به فتنه‌های تجزیه‌طلبانه غرب در منطقه هوشیار باشند، گفت: تجزیه عراق خیال واهی مستکبران است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان این‌که گروهک تروریستی داعش مانند سوریه در عراق نیز شکست سنگین خواهد خورد، اظهار داشت: جنایات گروهک تروریستی داعش خطری جدی برای اسلام است.

 


وی با بیان این‌که تروریست های مورد حمایت غرب در منطقه از هیچ جنایتی برای پیشبرد اهداف شوم خود فروگذار نیستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با بصیرت دینی و سیاسی از فتنه تروریست های تکفیری آگاهی یابند، آنان سعی دارند سعی در عراق و سوریه را جنگ میان شیعه و سنی معرفی کنند.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که جنگ در عراق جنگ بین شیعه و سنی نیست، بلکه فتنه ای برای در امان ماندن رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی در عراق علیه داعش و حامیانش متحد شده اند و این مسأله پس از فتوای آیت الله سیستانی تسریع یافته است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: رسانه های مغرض غربی نهایت سوء استفاده تبلیغی از جنایات داعش علیه اسلام را می کنند، چراکه گروهک تروریستی داعش تمام اقدام های خود را با نام اسلام و دفاع از آن انجام می دهد، در حالی که هیجچ یک از این جنایات مورد تأیید علمای شیعه و سنی نیست.

 


وی جنایت های بی رحمانه گروهک های تکفیری و تروریستی از جمله داعش را اقدامی غیراسلامی دانست و افزود: گروهک تروریستی داعش به کمک برخی از کشورهای اسلامی، آمریکا و غرب در عراق و سوریه اقدام های تروریستی انجام می دهد، معلوم است که اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی حامی این جریان باشد، قطعا جریانی ضداسلامی است.

 


نماینده خبرگان رهبری در ادامه نسبت به سیاست های تجزیه طلبانه غرب در منطقه هشدار داد و با بیان این‌که تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تنش قومیتی، مهمترین هدف دشمنان اسلام است، اظهار داشت: اظهارات اخیر مسعود بارزانی مبنی بر استقلال کردستان و همه پرسی درباره کرکوک با توجه به شرایط کشور عراق مهمترین خواسته دشمنان است.

 


وی همچنین ضمن محکوم کردن کشتار بی رحمانه مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته گفت: این زوزها رژیم صهیونیستی در سکوت سیاسیا، به غزه حمله و نسل‌کشی گسترده مسلمانان را به راه انداخته است، برخی از سران منطقه نیز با سردادن جدایی و تجزیه عراق، در جهت اهداف دشمنان حرکت می کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر سال 67 اظهار داشت: آمریکا با به شهادت رساندن 290 مسافر بی گناه این هواپیما ثابت کرد که نه فقط با نظام جمهوری اسلامی بلکه با بشریت مخالف است.

 


وی حمله به هواپیمای مسافربری ایران را نشان از شعار توخالی حقوق بشر در غرب به ویژه آمریکا دانست و گفت: حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم فقط با هدف فریب مردم از سوی دولتمردان آمریکایی سر داده می شود، چراکه آنان خود حامی درجه یک تروریسم در سراسر جهان هستند.

 


امام جمعه مراغه در پایان با تأکید بر بهره مندی از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان، ماه دعا، تزکیه نفس و دوری از محرمات برای قرب الهی است، در حقیقت ماه ضیافت الهی آزمون بزرگ برای عموم روزه داران است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات