۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۱۱۸۵۶
آیت الله موسوی جزایری:

بار سنگین حفظ عزت کشور بر دوش دانشگاه ها و حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز گفت: بار سنگین حفظ عزت کشور اسلامی و جبران عقب ماندگی ها بر دوش حوزه های علمیه و دانشگاه ها است.
آيت الله موسوي جزايري در نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های نخستین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به افزایش تولید و درآمد های کارخانه ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی اظهارداشت: سهامداران بخش خصوصی وظیفه شرعی دارند که مصالح نظام را رعایت کرده و خلاف آن عمل نکنند.

کارخانه های خصوصی خوزستان سرمایه خود را در بانک های استان ذخیره کنند

وی با بیان این که بسیاری از سهامداران شرکت های بزرگ خوزستان سرمایه خود را در بانک های تهران ذخیره سازی می کنند، افزود: چه فرقی میان قرار دادن درآمدها در بانک های تهران با خوزستان است که شرکت های خصوصی و سهامداران آنها سرمایه خود را در بانک های تهران نگه داری می کنند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: این کار برای خوزستان مانند یک آب حیات بوده و اگر پول بیشتری در بانک های استان باشد کارهای اقتصادی با دادن وام ها فعال شده و اشتغال روند روبه رشدی به خود خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این پرسش که آیا تهران بیشتر محتاج است یا اهواز؟ گفت: خودتان انصاف بدهید که مردم شهرک های حاشیه نشین شهرهای استان که بیشتر جنگ زده هستند و تا به امروز نیز زمین های آنان آلوده به مین بوده و سرمایه دیگری هم ندارند تا کی باید مشکلات مالی را تحمل کنند.

آیت الله موسوی جزایری تعاون و همکاری را یک تکلیف شرعی دانست و افزود: باید همه با هم کمک کنیم و ذخایر مالی بانک ها را افزایش دهیم تا فعالیت و رونق اقتصادی در خوزستان ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود به روز مالیات اشاره کرد و گفت: مؤمنان باید با پرداخت مالیات به دولت کمک کرده و مسؤولان نیز برای دریافت آن به گونه ای رفتار کنند تا به مردم فشار وارد نشود.

بار سنگین جبران عقب ماندگی ها بر دوش دانشگاهیان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه ها و فضای علمی کشور اشاره کرد و افزود: همه دانشگاه ها و حوزه های علمیه مکلفند که دغدغه رهبری که پیشرفت اسلام است را در کارهای خود در نظر گرفته و تلاش کنند تا عزت کشور اسلامی را حفظ و عقب ماندگی ها را جبران کنند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که بار سنگین این مسأله بر دوش دانشگاهیان است، افزود: امروز خارج کردن کشور اسلامی از ضعف عبادتی بزرگ برای جامعه علمی کشور است.

وی تصریح کرد: فعالیت های بسیاری در دانشگاه انجام شده اما کافی نیست و باید آنقدر تلاش کنیم تا کشور های بیگانه را به ایران اسلامی نیازمند سازیم./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات