۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۱۱۷۹۲
حجت الاسلام مسعودنیا:

علامه امینی زندگی خود را وقف نگارش الغدیر کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی گفت: تاکنون کمتر کسی به مانند علامه امینی توانسته از حقانیت تشیع دفاع کند.
مرقد علامه اميني در نجف اشرف

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه امینی، صاحب کتاب ارزشمند الغدیر صورت گرفت، اظهار داشت: مجاهدت آن علامه بزرگوار در اثبات حقانیت مولای متقیان برای همه طلاب و پژوهشگران حوزوی الگویی تمام عیار است.


وی با بیان این‌که علامه امینی برای تحقق اهداف مقدس خود که در رأس همه آنها تحقیق و نشر و تبلیغ ولایت حضرت علی‏بن ابیطالب علیه‏السلام و اثبات حقانیت تشیع بود به کشورهایی چون هند و ترکیه و سوریه و عراق... مهاجرت کرد، گفت: علامه امینی حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش را در میراثی گرانبها برای تشیع باقی گذاشته است.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ادامه داد: علامه امینی برای نگارش الغدیر کلیه کتاب های تفسیری، روایی، تاریخی، رجالی، انصاب، لغت، و دیوان های شعری را با دقت مورد مطالعه قرار داده‌ است، گفت: الغدیر در 20 جلد به زبان عربی با نثری شیوا و رسا نگارش یافته است.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که علامه امینی زندگی خود را وقف تدوین و نگارش الغدیر کرد، افزود: کتاب ارزشمند الغدیر اقدام عظیم و بی‏مانندی بود که پیش از آن بزرگوار هیچ عالمی در چنین سطح و اندازه‌ای نسبت به واقعه غدیر خم پرداخت نکرده است،  بنابر اعتراف علمای اهل سنت، تاکنون کمتر کسی به مانند علامه امینی توانسته از حقانیت تشیع دفاع کند.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که علامه امینی خط پایانی بر تمامی ادعاهای مدعیان خلافت کشید، تصریح کرد: البته علامه امینی تألیفات متعدد دیگری نیز دارد که در محور ولایت مطرح بحث کرده است، جا دارد دیگر آثار آن عالم فرزانه نیز معرفی شود.


وی با اشاره به این‌که علامه امینی دارای شخصیتی جامع و مقام فقهی بسیار والا بوده است، گفت: اخلاص، محبت به اهل بیت، صراحت لهجه، صداقت در گفتار، قلم و بیان رسا، آراستگی به صفات اهل بیت عصمت و طهارت، توکل به توفیقات الهی و... در سراسر زندگی علامه امینی دیده می شود.


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که علامه امینی در علوم اسلامی مانند تفسیر، حدیث، درایه، علم رجال، فقه و تاریخ از دانشمندان زمان خود بوده است، گفت: هنگامی که نخستین تالیف وی تحت عنوان « شهدای راه فضیلت » در سی و پنجمین سال عمرش منتشر شد، مراجع و علمای بزرگ زمان زبان به تحسین او گشودند./935/ت302/ب

ارسال نظرات