۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۱۱۶۸۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

کلام الهی منبع غنی برای کسب معارف الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، گفت: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، از برپایی 15 محفل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور قاری مصری در شهرهای استان خبر داد و گفت: در صورت استقبال مردم این شهرها افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاوت قاری بین‌المللی از کشور مصر «عبدالناصر حرک» در استان اشاره کرد و بیان داشت: محافل قرآنی در شهرهای استان مازندران از روز 17 تیرماه آغاز و تا 21 تیرماه سال‌جاری ادامه دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود قرآن کریم را بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال دانست و گفت: این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

وی با بیان این که نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی است، گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه داری سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصتی به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش خود تجدید نظر کند و راه اصلاح را در پیش گیرد، ادامه داد: باید در این ضیافت الهی با دعا و نیایش زمینۀ صیقل  روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت انس و الفت بیشتر با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: مفاهیم قرآن جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان است.

   

وی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

  

حجت الاسلام علیزاده به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی همه روزه با حضور مردم مازندران برگزار می‌شود.

  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در 122 بقاع متبرکه و شاخص این استان خبرداد.

 

حجت الاسلام علیزاده، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم، احکام اخلاقی، ترتیل خوانی و برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری و همچنین قاریان برجسته استان و کشور را از جمله برنامه های درنظر گرفته شده همسو با اجرای طرح ضیافت الهی در مازندران عنوان کرد.

 

وی از برپایی 28 خیمه معرفت با حضور 440 روحانی مبلغ و اعزامی از قم در ایام ماه مبارک رمضان در برخی بقاع متبرکه و شاخص مازندران خبرداد و اظهار داشت: پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات دینی از جمله اهداف اجرای این طرح است./1315/ت302/ب1

ارسال نظرات