۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۱۱۲۲۸
سفیر سوریه در اردن:

هدف نهایی وهابی‌های سعودی صهیونیستی کردن اسلام است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سوریه در اردن گفت: وهابیت سعودی خطری است که منطقه را تهدید می کند زیرا؛ هدف نهایی وهابی‌های سعودی صهیونیستی کردن اسلام است.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفیر سوریه در اردن با تأکید بر اینکه صهیونیسم نخستین و بزرگترین تهدیدی است که منطقه را تهدید می کند گفت: وهابیت سعودی نیز خطری است که منطقه را تهدید می کند زیرا هدف نهایی وهابی‌های سعودی صهیونیستی کردن اسلام است.


بهجت سلیمان گفت: خطر صهیونیسم نخستین خطر برای منطقه است و سوریه ده‎ها سال است که برای حقوق اعراب می جنگند.


وی افزود: ده‎ها میلیارد دلار برای اذیت و آزار سوریه هزینه می شود و میلیاردها دلاری که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می پردازند موتور متحرکه اساسی بهار صهیونیستی آمریکایی است.


سلیمان گفت: مخدوش کردن چهره ارتش‎های ملی یکی از ابزارهای جنگ علیه منطقه است و اعراب باید از وابستگی به تاریخ و جغرافیا خارج شوند زیرا غرب می خواهد جنگ‎ها در منطقه ادامه یابد و منطقه بار دیگر تقسیم شود این در حالی است که آمریکا برای تروریسم سرمایه گذاری می کند و با آن نمی جنگد.


سلیمان اظهار داشت: ما ده‎ها سال است که با خطرات سرنوشت ساز بزرگی روبرو هستیم. نخستین خطر نیز منازعه عربی صهیونیستی است و این اصل و اساس هر منازعه‎ای است که در این منطقه با آن روبرو هستیم.

 

وی افزود: منازعه عربی صهیونیستی، منازعه اساسی است و تروریسم صهیونیستی آمریکایی و تروریسم صهیونیستی آتلانتیکی (ناتو) زاییده این منازعه اصلی است. سپس تروریسم صهیونیستی وهابی متولد شد.


سفیر سوریه در اردن تصریح کرد: صهیونیسم وهابی فرعی است و صهیونیسم آتلانتیکی اصل است. فرع، برخی مواقع در وحشیگری و خشونت بر اصل نیز غلبه می کند اما در نهایت زیر مجموعه اصل است. خطر صهیونیسم جهانی نخستین خطر و بزرگترین خطر برای منطقه است و این خطر تنها برای سوریه نیست. خطر دوم نیز محور صهیونیستی آتلانتیکی است. این محور آتلانتیکی در کل از آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل شده است که دارای سیاست‎های استعماری سلطه جویانه است و می خواهد بر این منطقه تسلط پیدا کند و ثروت‎هایش را به یغما برند.


وی ادامه داد: خطر دیگری که این محور دارد شهرکسازی صهیونیست‎هاست که خطری برای منطقه است. این محور فلسطین را به صهیونیست‎ها هدیه و اسراییل را تشکیل داد و اکنون از اسراییل حمایت می کنند تا طرح‎های شهرک سازی و توسعه طلبی‎اش را به پیش ببرد. خطر سوم نیز وهابی سعودی و خطر چهارم گروه اخوانی انگلیسی است.


سلیمان خاطر نشان ساخت: سوریه به علت آنکه نوکر و وابسته نبود به آن حمله شد اگر سوریه همانند کشورهای دیگر نوکر بود به آن حمله نمی شد. علت این جنگ جهانی تروریستی وهابی و اخوانی و سلجوقی علیه سوریه آن است که این کشور را به زانو در آورند و به نوکری در آورند و نگذارند مستقل باشد. سوریه از سال 1970 میلادی با حافظ اسد مستقل شد به همین سبب می خواهند این ویژگی مستقل بودن را از سوریه بگیرند و به نوکری از نوکرهای صهیونیستی اسراییلی تبدیل کنند. صهیونیسم وهابی و صهیونیسم اخوانی هر قدر هم که بزرگ شوند در نهایت ابزارهایی در دست صهیونیسم آمریکایی هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات