۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۰۵۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

قوه قضاییه حافظ حقوق اقشار مختلف مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: اگر دستگاه قضایی اعتماد مردمی را از دست بدهد، مردم احساس ناامنی و بی عدالتی خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع کارکنان دادگستری شهرستان مراغه با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تشکیلات قضایی کشور مرهون مجاهدت و تلاش های آیت الله بهشتی است.

 


وی با بیان این‌که منافقان و دشمنان انقلاب اسلامی با رصد جریان های سیاسی، فقهی و اجتماعی کشور یکی از بهترین یاران انقلاب و امام خمینی(ره) را شهید کردند، خاطرنشان کرد: شهدای قوه قضاییه و شهید آیت الله دکتر بهشتی حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، همه زندگی شهید بهشتی درس آموز بوده است.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف و تکالیف دستگاه قضائی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: برقراری عدالت و امنیت در جامعه، آرامش مردم را فراهم می کند، اگر دستگاه قضایی اعتماد مردمی را از دست بدهد، مردم احساس نا امنی و بی عدالتی خواهند کرد.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی کشور به حق در انجام رسالت دینی خود موفق بوده است، افزود: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید با همکاری همدیگر عدالت و امنیت را به طور کامل در جامعه برقرار کنند، به عبارت دیگر قوه قضاییه حافظ حقوق اقشار مختلف مردم است.

 


وی با اشاره به توصیه های مولای متقیان نسبت به قضات، اظهار داشت: کارکنان این نهاد مقدس باید با اخلاق نیکو و حسن نیت به امور مردم رسیدگی کنند، رسیدگی به موقع، دقیق و عادلانه به شکایات مردم ارتباط مستقیم با میزان اعتماد و اعتقاد ملت به نظام اسلامی دارد.

 


امام جمعه مراغه خواستار قاطعیت قوه قضاییه در پاکسازی جامعه از وجود مفسدان، اشرار و هنجارشکنان نظم اجتماعی شد و افزود: البته باید توجه داشت؛ مشکلاتی که با ریش سفیدی، مصالحه و وساطت قابل حل و رسیدگی است، نباید به محاکم قضایی ارجاع شود، متأسفانه میزان پرونده هایی که در دادگستری ها وجود دارد، بسیار اما تعداد قضات کم است.

 


همچنین اسماعیل خیرالهی، رییس دادگستری مراغه در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد قضایی پرداخت و اظهار داشت گفت: تمامی کارکنان و قضات دادگستری شهرستان مراغه ادامه دهنده راه شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر  هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات