۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۳۰۸
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان:

حامیان غربی تکفیری‌ها جایگاه مرجعیت عراق را پیش‌بینی نکرده بودند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان، گفت: حامیان غربی تروریست های تکفیری هیچگاه در محاسبات خود جایگاه مرجعیت عراق را پیش بینی نکرده بودند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در عراق برای جبران شکست های سوریه بوده است، اظهار داشت: انتخابات اخیر سوریه نشان داد که داعش و حامیان غربی‌اش پیرو هیچ منطق و آئینی نیستند.

 

وی با بیان این‌که فتوای مرجعیت شیعه عراق مبنی بر جهاد علیه تروریست ها موجی از گروه های داوطلب مردمی را برای پیوستن به ارتش ایجاد کرده است، تصریح کرد: حامیان غربی تروریست های تکفیری هیچگاه در محاسبات خود جایگاه مرجعیت عراق را پیش بینی نکرده بودند، همین مسأله عراق را به جهنمی برای داعش تبدیل خواهد کرد.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مرجعیت با فتوای اخیر خود وحدت و اتحاد قبایل، عشایر، مذاهب و اقوام مختلف در عراق را سبب شده است، گفت: آنان که با حمایت داعش به دنبال فروپاشی ارتش، دولت و ملت عراق بودند، امروز شاهد وحدت ملت عراق حول محور مرجعیت هستند، مسأله ای که هیچگاه تصورش را نمی کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که هدف اصلی غرب از حمایت تروریست های تکفیری و سلفی براندازی انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: امنیت ملی ایران اسلامی مسأله ای نیست که با جنایت اندک گروهک تروریستی داعش بتوان آن را خدشه دار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اظهارات اخیر نورالمالکی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای دفاع از اماکن متبرکه عراق در کنار ملت و شیعیان این کشور قرار دارد و هیچگاه اجازه نخواهد داد، حتی یک تیر به سمت این اماکن مقدسه از سوی تروریست های داعشی شلیک شود.

 

وی خطاب به سردمداران و حامیان تروریسم بین الملل گفت: حامیان داعش بدانند که آتش این فتنه در آینده به دامان خود آنان خواهد افتاد، به عبارت دیگر همان مکافاتی که سال ها پیش با حمایت از طالبان و القاعده داشتند، بار دیگر تکرار خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات