۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۰۲۰۷
نماینده خبرگان رهبری:

داعش توان مقابله با فتوای مرجعیت را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که فتوای علمای شیعه و اهل سنت برای مقابله با تروریست های منطقه‌ای تجلی وحدت امت اسلامی بود، گفت: داعش توان مقابله با فتوای مرجعیت را ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به لبیک مردم عراق به دعوت مرجعیت برای مقابله با تروریست های مورد حمایت غرب، اظهار داشت: داعش توان مقابله با فتوای مرجعیت را ندارد.


وی با اشاره به این‌که لبیک مردم عراق به فتوای مرجعیت برای مقابله به گروهک تروریستی داعش نقطه مقابل حمایت غرب و برخی کشورهای اسلامی از این گروهک است، تصریح کرد: دشمنان فتوای جهاد مراجع و استقبال مردم عراق برای نام‌نویسی برای اعزام به جبهه های مقابله با گروهک تروریستی داعش را پیش بینی نکرده بودند.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که ماهیت اصلی گروهک تروریستی داعش برای تمامی مسلمانان جهان مشخص است، افزود: آنان به اسم اسلام وارد جنگ علیه مسلمانان شده اند، ملت های مسلمان و غیرمسلمان منطقه ای دیگر فریب رسانه های وابسته به غرب را نمی خورند، چراکه ماهیت اصلی داعش رسوا شده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حضور مردم عراق برای مقابله با داعش را نشان از انگیزه بالای مردم این کشور برای دفاع از مقدسات اسلامی و عتبات عالیات عراق دانست و گفت: داعش برای جبران شکست های متعدد در سوریه به عراق حمله‌ور شده است، آنان قدرت فهم دموکراسی و نتیجه انتخابات سوریه را نداشتند.


وی خواستار وحدت و اتحاد اقوام، قبایل، مذاهب و علمای شیعه و سنی عراق در مقابله با دشمنان حقیقی اسلام شد و افزود: داعش سعی داشت این جنگ را تبدیل به اختلاف شیعه و سنی کند، اما برادران شیعه و اهل سنت در کنار هم برای مقابله با این گروهک تروریستی فتنه حامیان غربی داعش را خنثی کردند.


امام جمعه مراغه وحدت مردم و تدبیر دولت عراق و حمایت های جمهوری اسلامی ایران را زمینه شکست داعش در عراق عنوان کرد و ادامه داد: این گروهک تروریستی با حمایت برخی از کشورهای اسلامی قوت گرفته، اما باید بدانند که عراق قتلگاه تروریست های منطقه ای خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: موضوع تبلیغ برای هر مکتب در طول تاریخ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است.


وی با اشاره به اهداف و سیاست های تبلیغی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در راستای ایجاد نظم در عرصه تبلیغ دینی دستور تاسیس این سازمان را صادر کرد و اکنون تمام مبلغان باید در راستای تبلیغ و ترویج اصول و مبانی اسلامی اهتمام داشته باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات