۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۰۱۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

قرآن برنامه زندگی و سعادت بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تمسک قلبی به قرآن و نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه را مهم ترین اصل در مقابله با فرهنگ بیگانه عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز مسابقات قرآن کریم کارکنان دادگستری شهرهای مراغه، بناب، عجبشیر و ملکان که در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد، بر توجه به مفاهیم عالی کلام وحی تأکید کرد.


وی قرآن را برنامه زندگی و سعادت بشریت دانست و تصریح کرد: قرآن نسخه شفابخش بشری در مقابل امراض روحی، معنوی و جسمی است، اگر دستورات و آموزه های این کتاب الهی به صورت صحیح در زندگی انسان پیاده شود، بسیاری از معضلات جوامع بشری برطرف خواهد شد.


امام جمعه مراغه قرآن را پیش نیاز هدایت انسان ها به سمت خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: تدبر، درک مفاهیم و عمل به آیات الهی مهم ترین رکن برای حرکت در مسیر الهی است، در غیر اینصورت هیچ بهره ای از قرآن نخواهیم برد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سایه عمل به آموزه های قرآنی محقق دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه آموزه های قرآنی روی کارآمده و تداوم این انقلاب نیز تنها با عمل به آیات قرآنی میسر خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری بیداری اسلامی ملل مسلمان منطقه را از آثار بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در سالی که با نام فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری شده است، بهترین منبع تحقق این شعار قرآن کریم و بهره مندی از آیات روح بخش کلام الله مجید است.


وی تمسک قلبی به قرآن و نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه را مهم ترین اصل در مقابله با فرهنگ بیگانه عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال سامان دهی به اقتصاد جامعه هستیم، راهی جز عمل به توصیه های قرآنی نداریم، متدهای غربی و شرقی در حوزه اقتصاد هیچگاه پاسخگوی نیاز بشر نبوده است.


همچنین حجت الاسلام حسین امیری، معاون فرهنگی اداره کل دادگستری آذربایجان شرقی برگزاری این مسابقات را عاملی در ارتقای فرهنگ اسلامی دانست و گفت: همه آحاد جامعه باید در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات