۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۷۰۶۹
مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند:

فرزندآوری و پرورش کودک بزرگ ترین کرامت خداوند به زنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که خداوند آفرینش را که یکی از بزرگترین نشانه های خلقت اوست در وجود زنان به ودیعه نهاده است، گفت: فرزندآوری و پرورش کودک از بزرگترین کرامت های خداوند به زنان است.
 تربيت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس  بیرجند، امروز در کارگاه آموزشی خانواده متعالی در جمع زنان خراسان جنوبی با بیان این که اگر در تعریف جامعه آن را متشکل از تعداد زیادی از خانواده ها بدانیم باید بگوییم زنان با فرزندآوری و تربیت فرزند نقش کیلدی در بقا و دوام جامعه دارند، گفت: خداوند نسل بشر را به وسیله زنان دوام و توسعه بخشیده است.

وی با بیان این که یکی از بزرگترین کرامت های خداوند به زنان باروری و تولد فرزند است، گفت: تنها یک زن است که می تواند دوام و بقای جامعه را تامین کند بنابراین سلامت روحی و جسمی زنان چه در به دنیا آوردن فرزندان سالم و چه در تربیت آنها نقش مهمی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که در خانواده ها تربیت فرزند دختر در مقایسه با فرزند پسر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: دختر بچه را از سن دو سالگی باید برای وظایف مادری آماده کرد و در قالب بازی های مختلف از جمله خاله بازی به شیوه علمی و تحت نظارت مادر وظایفش را در آینده به او آموزش داد.

حجی پور با بیان این که متاسفانه بعضی از مادران از همان دوران دو سالگی دختر بچه را هم مانند کودک پسر به دلیل مشغله زیاد به بازی با اسباب بازی هایشان دعوت می کنند، گفت: در جامعه ما بیشتر مادارن حتی در دوران بلوغ دختران را برای وظایف مادری و همسریشان آماده نمی کنند و همین موضوع در آینده دختران را در زندگی خانوادگی و زناشویی با مشکلات عدیده ای روبه رو می کند زیرا تصور آنها از خانه شوهر مانند خانه والدینشان است و فکر می کنند همسر آنها باید هرچه جور و هر طور که آنها تمایل دارند زندگی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند ادامه داد: مادر باید دختر بچه خود را از همان دو سالگی برای وظایف مادری آماده کرده و در دوران رشد فرزند دختر به ویژه دوران بلوغ مراقب او باشد زیرا بچه شمردن دختران در آستانه بلوغ ضربه های جبران ناپدیری به زندگی مادری و همسری آنها در آینده وارد می کند.

وی با بیان این که در سیاست هایی که در چند روز اخیر از سوی مقام معظم رهبری در رابطه افزایش جمعیت اعلام شد سلامت زنان و تولد فرزندان سالم و تربیت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین مسؤولان و خود زنان باید در اجرای این سیاست ها با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند چرا که آینده یک ملت و نظام اسلامی به این سیاست های ابلاغی و افزایش جمعیت وابسته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند ادامه داد: مادران باید زمینه ازدواج آسان و به هنگام فرزندان دختر و پسر خود را فراهم کنند و از چشم هم چشمی های کورکورانه پرهیز کنند زیرا ماداران نقش کلیدی در ازدواج فرزندان دارند و با افزایش تشویق فرزندان خود به ازدواج آسان و به موقع می توانند علاوه بر کمک به ازدواج های جوانان جلوی بسیاری از آسیب ها و فسادهای موجود در جامعه را بگیرند.

حجی پور افزود: معیار زنان برای بارداری و تربیت فرزندان باید تنها الگوی های اسلامی باشد و مادارن باید بدانند نه تنها در دوران بارداری بلکه در دوران شیر دهی نوزاد حتی نحوه شیردادن به نوزاد در شکل گیری شخصیت او تاثیر دارد زیرا کودک موقع شیر خوردن تمامی حالت مادر را ازطریق شیر دریافت می کند.

وی ادامه داد: شیر دادن به کودک در اسلام آداب خاصی دارد که در صورت تمایل برای بانوان توضیح داده خواهد و بانوان باید بدانند شیر فقط غذای جسم شیرخوار نیست بلکه در پرورش ابعاد روحی او نیز تاثیر مستقیمی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند یادآورشد: زنان با حضور منظم در سلسله جلسه های خانواده متعالی با انواع آداب زندگی دینی از دیدگاه قرآن و معصومان آشنا خواهند شد بنابراین حضور در این کارگاه های آموزشی خود وسیله بسیار مهمی برای آگاهی از وظایف و راهکار های رسیدن به خانواده متعالی در کشور است./968/پ202/س

 

 

ارسال نظرات