۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۷۹۵

همایش «کوفه، پایتخت امامت» در کوفه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش «کوفه، پایتخت امامت» با سخنرانی جمعی از علما در بارگاه میثم تمار در کوفه برگزار شد.
همايش کوفه پايتخت امامت در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش سالانه «کوفه، پایتخت امامت» از سوی دبیرخانه بارگاه های شیعه عراق با حضور رییس اوقاف شیعه، مسؤول بارگاه های شیعه، مسؤولان عتبات مقدس، مدیران مساجد و جمع کثیری از علما، فرهنگیان، سیاستمداران، اندیشمندان و شاعران در بارگاه میثم تمار صحابی جلیل القدر پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ خلیفه الجوهر، تولیت بارگاه میثم تمار در این همایش گفت: شهر مقدس کوفه که شهر عشق، وفا و اخلاص و شجاعت به شمار آمده و از سوی امام علی(ع) به عنوان پایتخت انتخاب شد، پایتخت دولت حضرت حجت بن الحسن(عج) خواهد بود.

 

وی با اشاره به سالروز ورود امام علی(ع) به کوفه در تاریخ 12 رجب سال 36 هجری، افزود: این رویداد باید مورد توجه ویژه رسانه ها قرار گیرند. ما نیز در این راستا به برگزاری این همایش پرداختیم. عراقی ها به ویژه اهل کوفه باید اهتمام فراوانی به این شهر داشته باشند.

 

الجوهر تصریح کرد: فرهنگ سازی ایمانی و معرفتی به اندیشه مهدویت، بیان واقعیت امام مهدی(ع)، آماده سازی خود برای برپایی دولت عادل و تربیت نسل مومن برای یاری این امام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

سید صالح الحیدری، رییس اوقاف شیعه عراق نیز با اعلام حمایت از برگزاری چنین همایش هایی گفت: این اوقاف به شدت تلاش می کند تا الگوهای پژوهش اسلامی و تاریخی را گسترش دهد و مردم را به سوی واقعیت های رخ داده در تاریخ سوق دهد.

 

وی تأکید کرد: برگزاری چنین مراسم هایی باید به وحدت میان ملت و گسترش صلح و همبستگی میان شهروندان بینجامد.

 

عباس الشیخ محمدرضا ساعدی، دبیرکل بارگاه های شیعه عراق هم میلاد امام علی(ع) را به امام زمان(عج) و مسلمانان تبریک گفت و ادامه داد: شهر کوفه از جایگاه بالایی برخوردار است و شهر مردان شجاع، جایگاه پیامبران و اولیا و مقر شیعیان اهل بیت(ع) به شمار می آید. پیکر مطهر اهل بیت(ع) و صحابه نیز در این شهر وجود دارد.

 

وی خاطر نشان ساخت: امروزه شبهات فراونی از سوی کینه توزان نسبت به اهل بیت(ع) به وجود آمده که باید به آنها پاسخ گفت. کسانی که تاریخ را می خوانند کاملا می دانند نزاع ابدی میان حق و باطل ادامه دارد؛ امام(ع) حق و دشمنان ایشان باطل هستند.

 

حجت الاسلام ضیاء الدین زین الدین، تولیت آستان مقدس حضرت امیرمومنان علی(ع) نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: 14 قرن از پذیرش دولت عدالت، حق، کرامت و کمال انسانی امام علی(ع) می گذرد و سوالی که پیش می آید این است که چرا ایشان از پذیرش بیعت مردم در ابتدا خودداری کردند.

 

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: نقش امام در اقامه حجت الهی بر مردم، ضرورت تحت لوای امام قرار گرفتن همگان بر اساس مسؤولیت های درج شده در قرآن کریم مبنی بر اطاعت کامل از ائمه و همچنین وحدت بیان شعار و تنفیذ امامت از مهمترین عوامل عدم پذیرش ابتدای بیعت مردم بود.

 

حجت الاسلام زین الدین ادامه داد: تا زمانی که به وجود حضرت ولیعصر(عج) اعتقاد داشته باشیم، عهد ما با حکومت عدل علوی پابرجا خواهد ماند.

 

سخنرانی تولیت مسجد سهله، قرائت شعر و توزیع یادبود همایش میان شرکت کنندگان از دیگر برنامه های همایش بود./980/ب901/د

ارسال نظرات