۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۸۴۳
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

انس با قرآن مطمئن‌ترین راه بارور شدن ایمان انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: انس با قرآن مطمئن‌ترین راه بارور شدن ایمان انسان است و هر چه الفت و نزدیکی آدمی با مفاهیم بلند این معجزه الهی بیشتر باشد اثرات آن زودتر در زندگی او تجلی می‌یابد.
همايش قرآني کارکنان ناجا در دامغان امام جمعه موقت دامغان حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن رستميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) این شهرستان شب گذشته در ششمین همایش بزرگ خانواده قرآنی ناجا در شهرستان دامغان که با حضور فرمانده، مسؤولان عقیدتی و سیاسی، روحانیان، پرسنل، کارکنان شاغل و بازنشسته نیروی انتظامی دامغان و خانواده‌های آنان در مسجد امیر‌المؤمنین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نهادینه شدن توجه به تعالیم فرهنگ قرآنی می‌تواند کاستی‌های حوزه فرهنگ عمومی جامعه و ناهنجاری‌ها را از بین ببرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه عمل صالح و کردار و رفتار مطابق با موازین اسلامی و انسانی را پسوند همیشگی ایمان در آیات پرفضیلت قرآن مجید برشمرد و افزود: توجه به ارزش‌ها، طاعات و عبادات و عمل نیکو و مطابق با ارزش‌های اسلامی مکمل یکدیگر و شکل دهنده شخصیت حقیقی یک زندگی اسلامی هستند.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) در باب اهمیت مأنوس بودن با قرآن تصریح کرد: همان‌گونه که نتیجه زحمات یک کشاورز با به بارنشستن درختی که کاشته و سال‌ها از آن نگهداری کرده ثمر می‌دهد، گفت: ایمان انسان نیز باید بارور شود تا محصول شایسته آن یعنی عمل صالح را به ارمغان ‌آورد.

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به لزوم توجه به ترجمه و تفسیر قرآن مجید علاوه بر تلاوت این آیات نورانی، این مهم و نهادینه شدن آن را موجب اصلاح تمامی امور جامعه از جمله وضعیت حجاب و عفاف، پیشگیری از جرائم اخلاقی و اقتصادی و بزه‌کاری‌های اجتماعی که نیروی انتظامی هزینه و نیروی زیادی را صرف مقابله با آنها می‌کند، عنوان کرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان تأکید کرد: قرآن به‌عنوان کلام خداوند رحمان در تمامی زمینه‌ها برای زندگی ما برنامه‌های دقیق و بی‌نقصی دارد، در مباحث خانواده، در اخلاق، در اقتصاد و همه جوانب دیگر که نمونه‌ای از این دستورات، قانون اقتصادی است که در آن خداوند آدمی را به‌شدت از تصاحب باطل اموال دیگران نهی می‌کند و بی‌شک رعایت این نکته کلیدی محو بسیاری از جرائم را به دنبال دارد.

 

گفتنی است، تجلیل از چهارتن فعالان قرآنی از بازنشستگان نیروی انتظامی شهرستان دامغان، مسابقه فرهنگی و مکتوب قرآن، ولایت و حماسه و تلاوت آیات قرآن کریم توسط چند تن از قاریان خانواده نیروی انتظامی شهرستان دامغان از دیگر بخش‌های این برنامه بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات