۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۰۳۶۴۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

تهذیب؛ شرط نخست تحصیل علوم دینی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علیمه استان خراسان شمالی تهذیب را شرط نخست تحصیل علوم مختلف علی الخصوص علوم دینی دانست و افزود: پیشرفت در زمینه های صنعت و تکنولوژی بدون توجه به مبانی اعتقادی، ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را در جامعه پدید می آورد.
نشست طلاب اسفراين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی عصر دوشنبه در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اسفراین، به وظایف طلاب در زمینه علم اندوزی و ترویج آموزه های دینی پرداخت و اظهار داشت: دانش آموزان مدارس علمیه باید عالمان باعملی باشند که علم خود را در راه اصلاح جامعه به کار می گیرند.
وی طلاب را مرزبانان دینی دانست و اضافه کرد: همان گونه که از مرزبانان انتظار می رود همواره هوشیار و آماده به خدمت بوده و تحرکات دشمنان را نیز زیر نظر داشته باشند تا بتوانند در صورت هر گونه تهاجم؛ نقشه های دشمنان را نقش برآب کنند؛ از طلاب و روحانیان نیز انتظار می رود به عنوان مرزبانان دینی؛ ضمن هوشیاری و آمادگی دائمی برای حفاظت و حراست از ارزش های دینی، تحرکات دشمنان را هم زیر نظر داشته باشند و فعالیت خود را در زمینه هایی که مورد تهاجم قرار گرفته؛ بیشتر کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه تهذیب را شرط نخست تحصیل علوم مختلف علی الخصوص علوم دینی ذکر و اضافه کرد: پیشرفت در زمینه های صنعت و تکنولوژی بدون توجه به مبانی اعتقادی، ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را در جامعه پدید می آورد.
به گفته وی یکی از آسیب های مهمی که در حال حاضر دامن کشورهای غربی را گرفته این است که علی رغم پیشرفت قابل توجه در صنعت و تکنولوژی، جامعه آنها در ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی غرق شده و این نتیجه پایبند نبودن آنها به مبانی اعتقادی و دینی است.
دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که بر این اساس اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: در این میان نقش طلاب و روحانیان حوزه های علمیه از سایر افراد بیشتر و مهم تر است.
حجت الاسلام سالاری مکی افزود: طلاب و مدارس علمیه باید به عنوان متولیان تبلیغ و ترویج علوم دینی و ارزش های الهی در جامعه، بیش از گذشته نقش آفرینی کنند و نگذارند نقشه های دشمن در زمینه فرهنگی و دینی در کشور اجرایی شود.
وی در این زمینه تلاش برای ارتقای علمی طلاب و دانش آموزان مدارس علمیه را یکی از وظایف و اولویت های اصلی مسؤولین حوزه های علمیه برشمرد و گفت: اساتید و مدرسان حوزه های علمیه باید با ایجاد انگیزه در طلاب برای تحصیل علوم دینی، زمینه ارتقای سطح علمی مدارس علمیه را فراهم کنند.
به گفته مدیر حوزه های علمیه استان خراسان شمالی باید به گونه ای اقدام شود که مدارس علمیه در شهرستان های مختلف این استان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تقویت شوند.
وی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان شعار سال جاری انتخاب شده، عنوان کرد: مقام معظم رهبری مسأله فرهنگ را بر اقتصاد ارجح دانستند چرا که بدون اصلاح فرهنگ نمی توانیم در بخش های دیگر نظیر اقتصاد و سیاست به توسعه پایدار برسیم.
مسؤول نمایندگی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی نقش طلاب و روحانیان برای اجرای فرمایشات رهبری مطرح شده در شعار سال و تحق حماسه فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات