۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۰۲۳۱۴

آیین نکوداشت آیت‌الله صادقی شهمیرزادی فردا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و امام خمینی(ره) و با حضور رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار می‌شود.
آيت الله آقا شيخ عبدالرحيم صادقي شهميرزادي

حجت‌الاسلام بهاءالدین قهرمانی نژاد، دبیر علمی آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ایشان را از علماء قدیم مازندران و از شاگردان بزرگان علم، عرفان، فلسفه و فقاهت دانست و گفت: از استادان بزرگ ایشان می‌توان به عارف واصل آیت الحق علامه شیخ محمد کوهستانی بزرگ و حضرات آیات آقا شیخ هاشم و آقا شیخ مجتبی قزوینی در مشهد، علامه طباطبایی در قم، امام خمینی(ره) و حضرات آیات خویی، حکیم، شاهرودی و سید عبدالاعلی سبزواری، اشاره کرد.

وی افزود: آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی سالیان سال به تدریس و تربیت شاگردانی که هم‌اکنون جزء افاضل حوزه و دانشگاه هستند، مبادرت ورزیده و در سال‌های ستم‌شاهی جزء علمایی بودند که محور مبارزه در استان مارندران شمرده می‌شدند.

حجت‌الاسلام قهرمانی نژاد ادامه داد: وی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به امر امام خمینی(ره) به‌عنوان نخستین قضات مجتهد وارد دستگاه قضا شد و همزمان ضمن تدریس سطوح عالیه و حکمت متعالیه در حوزه علمیه تهران، به اقامه نماز جماعت در مسجد آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری که امام سابق آن آیت‌الله شهید غفاری بود، پرداختند.

مدیر گروه تاریخ و انقلاب اسلامی دانشکده معارف دانشگاه تهران تجلیل از علماء ربانی، بهره گیری نسل نو طلاب از این نهج مرضیه الهی و در پیش گرفتن این مسیر برای نسل نو اعم از حوزه و دانشگاه را از اهداف برگزاری آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی مطرح کرد و بیان داشت: حقیقتا ما به دعای این بزرگان و نفس رحمانی‌شان زندگی می‌کنیم.

وی گفت: آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی روز یک‌شنبه سی و یکم فروردین ماه مصادف با میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) از ساعت 9 تا 12 در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران واقع در پایین تر از چهارراه سرچشمه، روبروی بیمارستان سپیر برگزار می‌شود.

دبیر علمی آیین نکوداشت آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی، حجج اسلام رشاد، شبیری زنجانی، حاج علی اکبری و قهرمانی نژاد را از سخنرانان این مراسم مطرح کرد و افزود: شخصیت‌های علمی از حوزه و دانشگاه و طلاب به‌ویژه شاگردان ایشان زینت بخش این محفل خواهند بود./956/ت302/ص

ارسال نظرات