۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۰۲۳۰۳
در خطبه های نماز جمعه بجنورد صورت گرفت؛

انتقاد از برگزاری کنسرت پاپ در دارالعلمای خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنسرت موسیقی در شهرستان فاروج گفت: این گونه کنسرت ها زمینه حضور افراد بی حجاب و اختلاط زن و مرد را فراهم می کند.
حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به برگزاری یک کنسرت موسیقی پاپ دیگر در خراسان شمالی انتقاد کرد و گفت که در این مراسم ها افراد بدحجاب، گناه کار و شناسنامه دار به بهانه کنسرت موسیقی دور هم جمع می شوند و چهره استان را تخریب می کنند.
 
وی که پارسال هم در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری این گونه کنسرت ها در استان؛ انتقادات تندی به مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی کرده بود؛ امروز نیز با ابراز تأسف از باب شدن برگزاری این کنسرت های گناه آلود در استان، خواستار پاسخ گویی جدی مسؤولان فرهنگی در این زمینه شد.
 
امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی گفت که این گونه کنسرت ها زمینه حضور افراد بی حجاب و گناه کار و اختلاط زن و مرد را فراهم می کند و افرادی نامناسب به بهانه این مراسم ها از استان های دیگر به خراسان شمالی می آیند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که اسلام با شادی مخالف نیست؛ بلکه با برگزاری مجالس گناه آلود مخالفت دارد، افزود: در این مراسم ها همه افراد به صورت مختلط در مکانی به شادی می پردازند که این موضوع ارزش نیست بلکه گناه بوده و نباید صورت گیرد.
 
وی اضافه کرد: برخی مجالس به جای آن که به انسان سلامتی روحی بدهد؛ انسان را به گناه آلوده می کند و حضور در آنها بیش از آن که خودمراقبتی باشد؛ خودزنی است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به گفته مسؤول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج که برگزاری این کنسرت را بزرگترین اتفاق فرهنگی شهرستان دانسته بود؛ از این اظهارنظر ابراز تأسف کرد و گفت که برگزاری این کنسرت های گناه آلود اتفاق فرهنگی نیست بلکه این گونه اقدامات ضد فرهنگ و ضد دین است.
 
وی با یادآوری انتقادات و تذکرات پارسال خود به مسؤولان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در زمینه برگزاری این گونه کنسرت ها، خطاب به آنها اظهار کرد: کارهایی که قبلا انجام داده اید و خود بعدا شرمنده شدید را تکرار نکنید چرا که اگر بار دیگر تکرار شود؛ عکس العمل شدیدتری خواهم داشت.
 
امروز حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه فاروج هم در خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان فاروج از برگزاری کنسرت موسیقی پاپ در این شهرستان انتقاد کرده است.
 
وی در حالی که هنوز کمتر از یک روز از برگزاری کنسرت موسیقی محسن یگانه در فاروج سپری شده؛ در جمع نمازگزاران مرکز این شهرستان اظهار کرد: چرا باید شهری مانند فاروج که دارالعلما است؛ به محلی برای جولان افراد بی حجاب و عده ای از افراد دلباخته فرهنگ غرب از شهرهای دیگر به بهانه حضور در این کنسرت باشد.
 
خطیب نماز جمعه فاروج البته گفته که صدور مجوز برگزاری این کنسرت از سوی مسؤولان کشوری انجام شده و مسؤولان شهرستان مقصر نبودند، اما با این حال وی ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد تکرار این برنامه ها در سطح شهرستان نباشیم.
 
گفتنی است، مسعود بهشتی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج چند روز پیش در مصاحبه با رسانه های خراسان شمالی، برگزاری این کنسرت موسیقی را یک اتفاق بزرگ فرهنگی و هنری برای شهرستان فاروج دانسته بود.
 
کنسرت موسیقی محسن یگانه، خواننده پاپ کشور شامگاه روز پنج شنبه بیست و هشتم فروردین ماه در محل سالن ورزشی شهدای فرهنگی فاروج برگزار شد./9314/پ202/س
ارسال نظرات