۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۰۱۶۶۷
یکی از علمای مصر:

اندیشه وهابی تکفیری بزرگ‎ترین خطر برای امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای الازهر مصر اندیشه وهابی تکفیری را بزرگ‎ترین خطر برای امت عربی و اسلامی توصیف کرد و بر لزوم یکپارچگی کشورهای اسلامی برای مقابله با این خطر تاکید کرد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  شیخ "محمد عبد الله نصر" از علمای الازهر در سخنانی در نشست حمایت از سوریه که در کلیسای قاهره برگزار شد، اظهار داشت: ملت مصر با همه طوایف و جریان های آن در کنار برادران خود در سوریه برای مقابله با تروریسم و جریان وهابی تکفیری و اخوانی ایستاده است.

 

وی افزود: گروه های وابسته القاعده و جریان های تکفیری به وسیله دستگاه های جاسوسی کشورهای غربی و امریکا برای برانگیختن فتنه بین ملت ها ساخته و پرداخته شده اند.

 

این اندیشمند مصری در ادامه با بیان این که اندیشه وهابی تکفیری و اخوانی بزرگترین خطر برای امت اسلامی هستند،‌تصریح کرد: علمای سوریه، مصر و دیگر کشورهای عربی برای مقابله با این اندیشه و آگاه سازی مردم از طریق سخنرانی، دین اسلام را از تلاش های این جریان برای خدشه وارد کردن به چهره حقیقی این دین نجات دهند و فرزندان امت اسلامی را از تعصبات کور و تکفیری که از سوی جنایتکاران تروریست به نام دین صورت می گیرد، رهایی بخشند.

 

وی با انتقاد از نقش برخی کشورهای منطقه برای توسعه و گسترش اندیشه تکفیری در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: سرنوشت رژیم وهابی آل سعود و حکومت اخوانی اردوغان رو به زوال است چون در ریختن خون افراد بی گناه در سوریه و کشورهای عربی و حمایت از تروریسم و گروه های تکفیری نقش مهمی ایفا کرده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات